Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vertaistukea TYKSin alueella

2 posters

Siirry alas

Vertaistukea TYKSin alueella Empty Vertaistukea TYKSin alueella

Viesti kirjoittaja Typpis Ti Marras 02, 2010 2:48 am

Olen 35-vuotias nainen Turusta. Minut leikattiin helmikuussa 2009. Leikkaustapa oli GBP.
Liitännäissairauksia minulla ei ollut, mutta diabetes olisi varmasti tullut 10 vuoden sisällä. Tätä mieltä sisätautilääkäri oli.

Jonkin verran olen kärsinyt jonkinlaisista komplikaatioista, mutta kaikista on selvitty. Ennen leikkausta BMI oli miltei 59 ja tällä hetkellä vieläkin päälle 40, mutta hyvään suuntaan ollaan menossa.

Jos haluat jutella tai tavata, leikattu tai leikkaukseen menossa oleva, niin ota yhteyttä;typpis@rocketmail.com
Typpis
Typpis

Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 49
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 07.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Vertaistukea TYKSin alueella Empty Vs: Vertaistukea TYKSin alueella

Viesti kirjoittaja Anku Pe Marras 05, 2010 7:22 pm

Typpiksellä niin hyvä otsikko, että ajattelin jatkaa tähän, toivottavasti ei haittaa?

Eli, olen 50v. nainen Varsinais-Suomesta. Minut leikattiin Tyksissä ensimmäisen kerran 9.9.2008 (sleeve) ja toisen kerran maaliskuussa 2009 (gbp) ja kolmannen kerran heinäkuussa 2010 (totaaligastrektomia) ja siinä välissä pari muutakin leikkausta ja nyt marraskuussa on jo 6. leikkaus. Eli kohdallani on kaikki mennyt mönkään, mikä vain mennä voi ja monet komplikaatiot on koettu tässä parin vuoden aikana. Painoa on pudonnut noin 50 kg, mihin olen tietysti erittäin tyytyväinen ja olenkin ihan ihannepainossa jo, bmi on jotain 22-23 välillä. Olin alunperinkin pienehköä kaliiberia, bmi oli ennen leikkausta n. 39, painoin enimmillään vähän yli 100 kg, pituuteni on 153cm, joten tähän mittaan oli siinä massaa kannettavana. Minulla oli kaikki mahdolliset lisäsairaudet, oli insuliini + tablettihoitoinen diabetes, verenpainetauti, korkea kolesteroli, vaikea refluksi, joihin kaikkiin oli tosiaankin lääkitys. Näistä kaikista olen leikkausten jälkeen päässyt eroon, mikä on mahtava asia. Kaikista komplikaatioista huolimatta en osaa olla katkera, koska tulos on näin mahtava vaikka välillä mieli maassa onkin, kun aina tulee lisää leikkauksia. Olen siis komplikaatiden asiantuntija, heh, ja joissakin asioissa ollu Tyksissä eka, josta on onneksi seurannut paljon hyvää muille leikattaville eli tekevät eri tavalla asioita.

Jos harkitset leikkausta, olet menossa tai jo käynyt ja haluaisit jutella jonkun saman kokeneen kanssa, laita ihmeessä s- postia tai soita,

lile.anku@gmail.com tai 046-8442238.

T. Anku


Anku

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Paimio
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa