Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kuukautisista...

+9
sannikaarina
Riski_iita
Poutapilvi
MRA123
joku80
kissus nytkö jo
Paloma
Lyltsy
BigMama
13 posters

Siirry alas

kuukautisista... Empty kuukautisista...

Viesti kirjoittaja BigMama Ma Loka 25, 2010 5:21 pm

Miten teillä muilla leikatuilla naisilla, on noi kuukautiset...?
Mulla leikuksen jälkeen tosi kivuliaat ensimmäiset päivät, särkylääkkeiden voimin pystyy päivän puurtaamaan.. Ja vuodot on todella runsaat koko ajan.. Pari kertaa on jopa tullut menkat 2 kertaa kuussa.. :(
Täällä päätä hajoittelen tuskissain ja mietin pitäisikö lääkärii yhteyttä ottaa..
BigMama
BigMama

Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 35
Paikkakunta : porvoo
Registration date : 09.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Loka 25, 2010 11:11 pm

Joo, vuoto on lisääntynyt kyllä, hormonikierukkaisena ei aiemmin paljon vuotoa ollut.

Alussa etenkin tuntui että vuosi jatkuvasti, nyt on säännöllistynyt kyllä tuo.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Paloma Ma Loka 25, 2010 11:25 pm

Minulla ei kuukautisia ole ollut pariin vuoteen.
Kun aloitin eneilyn, alkoi kuukautiset viikko enen alkamisesta. Kestivät 1½ viikkoa.
Leikkauksen jälkeen tuli kuukautiset parin päivän päästä, ja kestivät viikon. Olivat tosi runsaat ja vähän kivuliaatkin.
Totisesti toivon, että niitä ei enää tulisi, vaan jos tulee, tulkoon. Naiseus kunniaan :D

Painon putoaminen ja terveellisempi syöminen vaikuttaa välittömästi hormonitoimintaan.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Loka 26, 2010 1:16 am

Voi eiiii ei näitä ongelmia lisää mul ne on muutenkin yli hyper runsaat kivuliaat pitkä ja vaikeat....
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Paloma Ti Loka 26, 2010 1:17 am

kissus - luleenpa että yksilölliset erot nousee esiin tässäkin. Voihan olla että sinulle käykin juuri toisinpäin. Toivottavasti niin.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Loka 26, 2010 1:24 am

Toivottavasti mul alko punaset kun virallinen ene alko 18 ja vielä ei ole loppuneet.... Höh
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja joku80 Ti Loka 26, 2010 2:10 am

Mulla alkoi menkat heti leikkauspäivän iltana, olivat aika runsaat mutta ei älyttömät. Vaikea arvioida, koska laitatin kierukan muutama kuukausi sitten, eikä vielä oikein tiedä miksikä nämä kuukautiset tästä muodostuvat. Nyt sitten alkoi menkat pari viikkoa myöhässä, minkä arvelen johtuvan ihan tästä laihtumisesta ja ruokavaliosta. Mutta: ei kipuja, ei kouristuksia, ei valtaisaa valumista, ei lääkkeitä! Kuukautiset ovat olleet aikaisemmin tosi runsaat ja kivuliaat, luulen että kierukka sekä laihtuminen molemmat helpottavat elämää. Näin mulle jo gynellä kesällä lupailtiin. :) Nähtäväksi jää.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Loka 26, 2010 1:57 pm

Mulla on aina ollut todella runsaat vuodot ja kipujakin ollut, nyt puolen kuun kiertokin tuntuu aiheuttavan kipua oikein kunnolla, särkylääkettä saapi ottaa.
Mulla alkoi menkat heti leikkauksen jälkeen ja kesti kyllä normin verran ja yhtä paljon vuosi kuin ennenkin.
Että kyllä vähän "kauhulla" odotan seuraavia menkkoja.
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Loka 26, 2010 2:16 pm

Mulla lyheni kierto enen myötä jo alkuvuodesta 21-24 vrk. Todella, todella runsaas vuoto ollut ennenkin, nyt ei aina, mutta useimmiten on. Kipuja sen sijaan ei enää lainkaan, ei kyllä edes ovisaikaan tuntemuksia, että ehkäpä hormoonikierto pahastikkin sekaisin ja ovikset kateissa... siinäpä sitten kokeillaan aikaan lapsia saada lisää:D
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ti Loka 26, 2010 9:55 pm

Hei teillä joilla on pitkittyneet ja runsaat kuukautiset, suosittelen lääkärissä käyntiä.

Mulla ennen viikon ku niagara, tuntui ettei mikään riitä. Sitten jäivät päälle, ja tihkutti kuukauden verran, niin vasta sitten menin lääkäriin. Hän totes että kohtu paksuuntunut ja pikaisesti kaavintaan. Nyt juoksut on enää kolme neljä päivää, ja thats it. Toki vieläkin melko runsaat, mutta ei mitään entiseen verrattuna. Eikä kipujakaan enää niin kovin.

Ja mikä tylsintä.... LIHAVUUS altistaa tähän !!!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja sannikaarina Ke Loka 27, 2010 2:18 am

Mulla menossa jo toinen hormonikierukka viimeisen lapsen jälkeen. Kierukan laiton jälkeen vuodot ovat jääneet kokonaan pois. Ja ikävä ei ole :). Leikkauksen jälkeen tilanteeseen ei ole tullut muutosta entiseen. Edelleen olen tyytyväinen.
sannikaarina
sannikaarina

Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ke Loka 27, 2010 3:40 am

Mulla oli hormonikierukka eka lapsen jälkeen ja nyt toista kertaa samainen kapistus kolmen lapsen jälkeen. Ja sama kuin Sannikaarinalla, vuotoja ei ole. Toivottavasti ei nyt sitten tulekaan jatkossakaan!

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Loka 27, 2010 4:56 am

Joo tuo kierukka on kokeiltu ja se teki mulle puolenvuoden kuukautiset eli eipä sitten ole mun juttu.. Mutta mulla on lähete sisällä et kun alan olla normi painossa ne leikkaa koko retkun pois ja se on hyvä se...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ke Loka 27, 2010 3:09 pm

Hormonikierukan asennuksen jälkeen saattaa käydä noin kuten Kissus Nytkö jo -kertoi eli kuukautiset eivät ota kierukan asennuksen jälkeen loppuakseen lainkaan. Mulle kävi toisen hormonikierukan asennuksen jälkeen juuri niin, ekan version aikana sellaista ei tapahtunut. Vuoto saatiin loppumaan sillä, että lääkäri määräsi mulle yhden kuurin estradiolivalmistetta, Divigel -hormonigeeliä, jota siveltiin illalla yläreisiin/nivusten alueelle. Kuurin jälkeen kuukautiskierto normalisoitui ja sen jälkeen ne ovat olleet todella niukat, välillä menee useita kuukausia, ettei niitä ole lainkaan, joten olen ollut todella tyytyväinen hormonikierukan käyttäjä jo lähes 20 vuotta :).
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Joulu 09, 2010 1:26 pm

Siis apua! minulla on nyt 3kk leikkauksesta ja minulla on siis hormoonikierukka ja se on tuolla ollut jo kohta 2 vuotta joten en enää edes oikein vuotanutkaan verta mutta nyt, 3 kk leikkauksesta! Minun rättikausi on kestänyt jo 9 päivää!!?? Ja loppua ei ole näkyvissä? Soitin sairaanhoitajalle Vaasaan ja kyselin (koska kävin kokeissa aikasemmin, olo on ollut hutera) No se sano että hormoonimuutos on kropassa niin suuri että voi näin tapahtuakkin mutta oko kenelläkään muulla ollut näin? Alko askaruttaa koko homma! Mun kokeet oli kuulemma muuten aivan loistavat vain proteiini oli liian matala =( HB oli huikeat 140! Siis minä luulin että se on matala koska huimausta on aivan järjettömän paljon! No huimauksen syy jäi nyt vaivaamaan koska verikokeet olivat niin hyvät ja mun verenpainekkin on erinomainen (115/70 p 58) Niin no, onko teillä leikatuilla naisilla ollut tämmöstä ongelmaa?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 To Joulu 09, 2010 7:25 pm

Joo mulla kävi niin kun leikattiin Gbp Tyksissä 1.9.09 niin siitä viikko menkat alkoi ja loppuivat 3 viikoksi jouluaattona. Sitten taas alkoi. Vuoto oli todella niukkaa, mutta ilman pikkuhousunsuojaa ei pärjännyt.
Nyt vasta vuosi leikkauksesta kierto on normaalisoitunut.
Tuona aikana mulla itsellä oli verenpaineet aika alhaisella vaikka hb olikin hyvä.
Tuohon voi kyllä vaikuttaa myös helmikuussa tehty sappileikkaus.
Kaksi isoa leikkausta vuoden sisällä ei ollut hyvä juttu.
Mutta kyllä se kierto sieltä normalisoituu vaikka aikaa se voi viedä.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Joulu 09, 2010 10:05 pm

Mullahan alko mensut sairaalassa kun leikkaus oli 15.11 ja ne kesti ratki riemukkaat 10vrk, että seuraavia odotellessa.. Jouduin pyytämään heräämössä lääkettä kuukautiskipuihin ja onneksi täti oli reipas ja antoi.. albino
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Joulu 09, 2010 10:27 pm

Mulla on hb 116 vaikka normaalisti on aina ollut 140. Olen aneminen ja pahasti. Vuodot niin runsaat, että gyne suositteli hormoonikierukkaa. Sitä en halua, kun lapsia ei enää ole kuulunut muutenkaan, joten miksi kärsiä kuukautisista. Olen jonossa kohdunpoistoon.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuukautisista... Empty Vs: kuukautisista...

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa