Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nyt Itkettää

+3
Morrigan
isomahamamma
tigertytto
7 posters

Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Maalis 13, 2009 12:33 am

Ja kovasti Sad Crying or Very sad
Olin nyt siellä sisätautilääkärillä ja käyntini ei mennyt ollenkaan niinkuin toivoin...En saanut mitään selkoa siitä puoltaako hän leikkausta vai ei,ja puhui siihen tyyliin että mä söisin kuin hevonen vaikka todellisuudessa en oikeasti niin tee,vaan mulla on toinen jalka niin huono onnettomuuden jälkeen ettei se kestä paljoa rasitusta(kävelyä pitkään)joten en liiku oikeestaan juuri yhtään nykyään(6.teen vuoteen) ja ainakin mulla on se käsitys että kun ei liiku niin ei voisi syödäkkään kun ei kuluta niitä kaloreita,ja jos/kun ihmisen on pakko syödä niin mulla kaikki syöminen muuttuu vaan läskiksi.Ensimmäinen sisätautilääkäri ehdoitti mulle tätä leikausta(olin siellä kolarista johtuvista syistä)ja myöskin jalkaani hoitava kirurgi sanoi viime käynnilläni että mun olisi pakko sada painoa alas tai kohta en enää kävele ollenkaan..nyt tänään tämä lääkäri sanoi sokeri kokeista sen että mulla ei ole vielä diabeettesta mutta se on jotenkin tässä taustalla koko ajan ja mahdollisesti puhkeaa pian ellen saa painoa pois... Crying or Very sad Miksi hän ei sitten voinut puoltaa minua siihen leikkaukseen??hoki vaan että mun pitää nyt näyttää että saan painoni laskuun ennen kuin tulen seuraavan kerran eli noin kk päästä,no kyllähän minä olen siitä tietoinen että tässä tulee enet jne mutta silti mulle tuli sellainen olo että hän ei ollut minun kohdallani leikkauksen kannalla Crying or Very sad En saanut mahdollisuutta kertoa selkä,jalka ym säryistäni,enkä yhtään mistään.Harmittaa tosi kovasti,kun olen ollut niin iloinen ja etukäteen todella motivoitunutki kun olen ajatellut että mullakin olisi vielä mahdollisuus päästä näistä kiloista eroon ja saada normaalin ihmisen elämä takaisin. I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty sama juttu

Viesti kirjoittaja isomahamamma Pe Maalis 13, 2009 1:10 am

Aivan samat fiilikset, tänään sain tietää etttei voi tehdä sleeveä eikä ohitusta minulle, vanhan leikkauksen takia. Vain panta mahdollinen, jos sekään. Olin huolella valmistautunut käynnille ja kerännyt kaikki lääkärintodistukset ym. vanhat paperit oheissairauksistani ym., lääkäri oli tyly ja kiireinen (yksityinen), enkä saanut kysyttyä juuri mitään, vaikka olin tehnyt pitkän kysymyslistan. Olin hyvin pettynyt. Siis rahallakaan ei saa enää palvelua. Istuin junassa 5 tuntia kauhessa selkäkivussa vain tätä vast.ottoa varten, joka kesti 10 min.ja maksoi yli 70.
Mutta en halua antaa periksi, kyllä tässä vielä jotain keksitään. Tosin en tiedä mitä,sillä on kaikki todella kokeiltu ja yritetty,lääkkeet ja dieetit. Diabetes uhkaa sekä liikuntakyvyttömyys. MIKSEI LÄÄKÄRIT VOI OLLA YSTÄVÄLLISIÄ JA TARJOTA TIETOA eri vaihtoehdoista ja tutustua tapaukseen kunnolla, ennen kuin haluavat vain nopeasti eroon ja rahat pois. Erittäin pettynyt...

isomahamamma

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 26.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Vs: Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja Morrigan Pe Maalis 13, 2009 1:50 am

Lääkärien ei tarvitse käydä psyk. testeissä ennen opiskeluja ja sen kyllä valitettavasti huomaa. Varsinkin kirurgit ovat useimmiten hyvin kylmiä ja sosiaalinen älykkyys on pakkasen puolella. Mutta älä tikrutyttö huoli, jos kerran seuraavakin käynti on jo tiedossa niin ei sua ainakaan tyrmätty ole asian tiimoilta. Siitä liikunnasta sen verran, että siitä on tehty oikein tutkimus, että liikunnan merkitys painonhallinnassa ja laihtumisessa on hyvin pieni. Terveydelliset seikat on tietenkin ihan toista luokkaa. Pääasiassa siis syömisten määrä ja laatu on se mikä vaikuttaa, joten kyllähän me syödään tai ollaan syöty kuin hevoset, että ollaan lihaviksi muututtu. Mutta siksi näitä leikkauksia tehdään, että ne syömiset saadaan kuriin.

Nyt vaan tsemppiä siihen seuraavaan käyntiin ja osoitat motivaatosi sillä, että pystyt tekemään muutoksia ruokavaliossasi. Leikkaus tekee vain pienen työn ja sillä on suurin merkitys, että pystyy muuttamaan elintapojaan. Lääkärikäynneiltä ei kannata odottaa liikoja. Varsinkin Turussa on todella heikko palvelu ja itse joutuu ottamaan selvää oikeastaan kaikesta. Omat käynnit lääkärillä ennen leikkausta olivat n. 2 x 5 min ja ilman ulkomaisia foorumeita ja vertaistukea olisin ollut aivan tyhjän päällä. Onneksi on nyt kuitenkin tämä, joten käyttäkää hyväksi foorumia ja kyselkää sekä ihmetelkää.
Morrigan
Morrigan

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 07.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Vs: Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Maalis 13, 2009 3:54 am

Morrigan kirjoitti:Lääkärien ei tarvitse käydä psyk. testeissä ennen opiskeluja ja sen kyllä valitettavasti huomaa. Varsinkin kirurgit ovat useimmiten hyvin kylmiä ja sosiaalinen älykkyys on pakkasen puolella. Mutta älä tikrutyttö huoli, jos kerran seuraavakin käynti on jo tiedossa niin ei sua ainakaan tyrmätty ole asian tiimoilta. Siitä liikunnasta sen verran, että siitä on tehty oikein tutkimus, että liikunnan merkitys painonhallinnassa ja laihtumisessa on hyvin pieni. Terveydelliset seikat on tietenkin ihan toista luokkaa. Pääasiassa siis syömisten määrä ja laatu on se mikä vaikuttaa, joten kyllähän me syödään tai ollaan syöty kuin hevoset, että ollaan lihaviksi muututtu. Mutta siksi näitä leikkauksia tehdään, että ne syömiset saadaan kuriin.

Nyt vaan tsemppiä siihen seuraavaan käyntiin ja osoitat motivaatosi sillä, että pystyt tekemään muutoksia ruokavaliossasi. Leikkaus tekee vain pienen työn ja sillä on suurin merkitys, että pystyy muuttamaan elintapojaan. Lääkärikäynneiltä ei kannata odottaa liikoja. Varsinkin Turussa on todella heikko palvelu ja itse joutuu ottamaan selvää oikeastaan kaikesta. Omat käynnit lääkärillä ennen leikkausta olivat n. 2 x 5 min ja ilman ulkomaisia foorumeita ja vertaistukea olisin ollut aivan tyhjän päällä. Onneksi on nyt kuitenkin tämä, joten käyttäkää hyväksi foorumia ja kyselkää sekä ihmetelkää.
Kiitos teille vastanneille Very Happy Very Happy
Niin onhan se niinkin että syömällä tähän on tultu..ja noin se lääkärikin sanoi että liikunnalla on tosi pieni vaikutus painon hallinnassa..musta se vaan tuntuu ihan hassulta kun jotenkin maalaisjärjellä ajateltuna...jos et kuluta et voi syödäkkään Shocked en tiedä mieli on jotenkin vaan nyt maassa..tähän asti kun olen kuvitellut melkein itsestään selväksi että pääsen leikkaukseen niin olen ollut tosi hyvällä mielellä ja nyt kun tää ei olekkaan niin varmaa jotenkin alko masentamaan..tuntuu kuin yksi lääkäri voisi vetää mun elämältäni jalat alta Crying or Very sad mutta onneksi toivoa vielä on ja nyt näytän että saan painoani alas..alan käymään uimassa ja syön pelkkiä pussi keittoja ja rehuja Laughing
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Epäammattimaista

Viesti kirjoittaja hillosilmä Pe Maalis 13, 2009 1:33 pm

Itse olen leikkaukseen hakeutumisestani lähtien saanut mitä parhainta palvelua Tampereella. Jännitin hirveästi ensimmäistä sisätautilääkärin käyntiäni ja pelkäsin, että saan vain haukkuja ja neuvoja painon pudotukseen. Mutta pelko on ollut turha, kaikki ovat olleet erittäin asiallisia, eikä minua ole syyllistetty kertaakaan. Aina on ollut hyvä mieli lääkäriltä lähtiessä. Olen vuosien mittaan yrittänyt jos vaikka minkälaista laihdutus-konstia ja saanutkin painoa alas, mutta tuplasti on aina tullut takaisin confused Yksi lääkäri sanoi, että olenkin suurimman osan elämääni "pilannut" turhalla laihduttamisella. Voimia sinulle, joka sait huonoa kohtelua!!! lol!
hillosilmä
hillosilmä

Viestien lukumäärä : 9
Registration date : 08.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Vs: Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Maalis 13, 2009 4:48 pm

hillosilmä kirjoitti:Itse olen leikkaukseen hakeutumisestani lähtien saanut mitä parhainta palvelua Tampereella. Jännitin hirveästi ensimmäistä sisätautilääkärin käyntiäni ja pelkäsin, että saan vain haukkuja ja neuvoja painon pudotukseen. Mutta pelko on ollut turha, kaikki ovat olleet erittäin asiallisia, eikä minua ole syyllistetty kertaakaan. Aina on ollut hyvä mieli lääkäriltä lähtiessä. Olen vuosien mittaan yrittänyt jos vaikka minkälaista laihdutus-konstia ja saanutkin painoa alas, mutta tuplasti on aina tullut takaisin confused Yksi lääkäri sanoi, että olenkin suurimman osan elämääni "pilannut" turhalla laihduttamisella. Voimia sinulle, joka sait huonoa kohtelua!!! lol!

Harmittaa kun en saanut suunvuoroa juuri ollenkaaan..sitten se lääkäri alkoi sanelemaan nauhuriinsa....potilaalla on yksi vakava laihdutus yritys... affraid jouduin keskeyttämään sen sanelun sanomalla että kuule niitä on pitkin elämääni monta yritystä,aina saan sen 10-15kg pois ja sitten se tulee jo takaisin...toivottavasti se korjasi sinne kasettiinsa oikeat tiedot!!Harmittaa jos nyt tämän yhden lääkärin takia en pääsekkään leikkaukseen Crying or Very sad
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Vs: Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja Rozeanne Pe Maalis 13, 2009 6:41 pm

Voi että, harmittaa sinun puolestasi tiikerityttö Crying or Very sad
Toivon, että saat sisua ja voimaa nousta tuosta suosta, tuo "lääkärinrenttu" ei ole sen arvoinen, että sinun kannattaisi heittää kirves kaivoon.

Tsemppiä! Smile
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Vs: Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Maalis 13, 2009 10:51 pm

Rozeanne kirjoitti:Voi että, harmittaa sinun puolestasi tiikerityttö Crying or Very sad
Toivon, että saat sisua ja voimaa nousta tuosta suosta, tuo "lääkärinrenttu" ei ole sen arvoinen, että sinun kannattaisi heittää kirves kaivoon.

Tsemppiä! Smile

Kiitos I love you
Sisua ainakin sain koska nyt harmittaa ja pelottaa tosi kovasti etten pääsekkään leikkaukseen.Aloitan nyt iumisen kolme kertaa viikossa ja syön rehuja kiukullakin...ja jos en siitäkään huolimatta saa painoani putoamaan niin johan on kumma Shocked
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty taas veivataan

Viesti kirjoittaja isomahamamma Pe Maalis 20, 2009 1:13 am

Kyllä on outoo, nyt taas kun vanhat leikk. paperit meni lääkärille joka totes ettei sleeveä voi ainakaan tehdä, vanhan mahaleikkauksen takia,niin sano et PERIAATTEESSA vois tehdä pannan ,mutta oletti että KOMPLIKAATIOITA tulis. Mutta ei maininnu mitä ne olis, ja et by pass olis TEORIASSA mahdolllinen,mutta että riskejä ois, suolisaumat voi pettää ja kuolo korjata. Mutta niinhän se on kaikilla muillakin. Että ei oo kovin rohkasevaa kuulla tollasta, eli pallo on nyt mulla, päätänkö ottaa riskin ja mennä, ja mihin. Ei tuosta lääkäristä saa selvää, on kovin lyhytsanainen, en tiedä mitä tehdä.JOten pyydän kaikilta bypass-leikkl.olleilta tietoa miten se vaikuttaa varsinkin haitat kiinnostaaa ja toipumisaika. Mulla jouduttais tekeen todennäköisesti avoleikkaus kiinnikkkeiden takia.Ja kannattaako ottaa riski kun ylipainoa on "vain" n. 25-30 kg ja bmi 34 mutta selkäkivut karmeet ja polvetkin pettää kohta.

isomahamamma

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 26.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Vs: Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja Minttu Pe Maalis 20, 2009 2:56 am

isomahamamma kirjoitti:kannattaako ottaa riski kun ylipainoa on "vain" n. 25-30 kg ja bmi 34 mutta selkäkivut karmeet ja polvetkin pettää kohta.

Minä en ottaisi... En menis itsekään jos ei olis pakko... Mutta kun ylipainoa on melkein 90kg ei mulla ole muuta vaihtoehtoa, kuolo korjaa pis kuitenkin liian aikaisin tämän painon kans... Mutta jokainen tekee valintansa itse... Jos laihduttaminen ja siinä pysyminen olis helppoa en olis tämän näköinen, joten tiedän miltä tuntuu kamppailla vaikka "on vain noin vähän ylipainoa"!

Tsemppiä päätöksen tekemiseen ja muutenkin!


Minttu pig

Minttu

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Vs: Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja Rozeanne La Maalis 21, 2009 8:25 am

isomahamamma kirjoitti:Kyllä on outoo, nyt taas kun vanhat leikk. paperit meni lääkärille joka totes ettei sleeveä voi ainakaan tehdä, vanhan mahaleikkauksen takia,niin sano et PERIAATTEESSA vois tehdä pannan ,mutta oletti että KOMPLIKAATIOITA tulis. Mutta ei maininnu mitä ne olis, ja et by pass olis TEORIASSA mahdolllinen,mutta että riskejä ois, suolisaumat voi pettää ja kuolo korjata. Mutta niinhän se on kaikilla muillakin. Että ei oo kovin rohkasevaa kuulla tollasta, eli pallo on nyt mulla, päätänkö ottaa riskin ja mennä, ja mihin. Ei tuosta lääkäristä saa selvää, on kovin lyhytsanainen, en tiedä mitä tehdä.JOten pyydän kaikilta bypass-leikkl.olleilta tietoa miten se vaikuttaa varsinkin haitat kiinnostaaa ja toipumisaika. Mulla jouduttais tekeen todennäköisesti avoleikkaus kiinnikkkeiden takia.Ja kannattaako ottaa riski kun ylipainoa on "vain" n. 25-30 kg ja bmi 34 mutta selkäkivut karmeet ja polvetkin pettää kohta.

Ihmettelen kyllä suuresti noita lääkärin juttuja! Suspect

Miksihän Sleeveä ei voisi tehdä, mutta GBP leikkaus voitaisiin?? Saitko mitään perusteluja tälle? Minulle lääkäri sanoi, että jos GBP leikkausta ei voida tehdä, tehdään sleeve. Aika ristiriitaista kahden lääkärin sanomana... ja jos olisi ollut iso arpi tai näkyvyys ollut todella estynyt, olisi jompikumpi näistä tehty avoleikkauksena. Eli eikö sinulle voisi tehdä leikkausta avoleikkauksena?

Enkä ymmärrä, miksi arven takia ei voi tehdä sleeveä mutta GBP leikkaus voitaisiin! Suspect Vatsalaukkuunhan ne molemmat leikkaukset kohdistuu, GBP vain ohitetaan vatsalaukku ja ohutsuolta, sleevessä otetaan ylimääräinen vatsalaukku pois ja tilalle jää banaaninmallinen uusi vatsalaukku.

Ja noiden suolisaumojen ratkeamisten kanssa pelottelu tuntuisi olevan aika epäammattimaista pelottelua! Evil or Very Mad Onko tämä lääkäri yleensäkin laihdutusleikkauksia vastaan, tiedätkö...?

Minun GBP leikkaus tehtiin tähystämällä, saikkua tuli 5 viikkoa. Avoleikkauksessa saikku on varmaankin pidempi, johtuen haavasta.
Eiköhän molemmissa leikkauksissa ole niitä "haittoja"... siis ruuan ja nesteen vähäiseen määrään opettelu ja hotkimisen pois opettelu...mitään muuta eroja en kummassakaan leikkauksessa näe. Mutta... eivätköhän nuo ole paljon pienempiä haittoja kuin elämä syömishäiriöisenä ja sairaalloisen ylipainoisena. Ainakin minä yritän ja haluan ajatella näin. Wink
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Vs: Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja Milla-Riikka Su Maalis 22, 2009 12:22 am

tigertytto kirjoitti:Ja kovasti Sad Crying or Very sad
Olin nyt siellä sisätautilääkärillä ja käyntini ei mennyt ollenkaan niinkuin toivoin...En saanut mitään selkoa siitä puoltaako hän leikkausta vai ei,ja puhui siihen tyyliin että mä söisin kuin hevonen vaikka todellisuudessa en oikeasti niin tee,vaan mulla on toinen jalka niin huono onnettomuuden jälkeen ettei se kestä paljoa rasitusta(kävelyä pitkään)joten en liiku oikeestaan juuri yhtään nykyään(6.teen vuoteen) ja ainakin mulla on se käsitys että kun ei liiku niin ei voisi syödäkkään kun ei kuluta niitä kaloreita,ja jos/kun ihmisen on pakko syödä niin mulla kaikki syöminen muuttuu vaan läskiksi.Ensimmäinen sisätautilääkäri ehdoitti mulle tätä leikausta(olin siellä kolarista johtuvista syistä)ja myöskin jalkaani hoitava kirurgi sanoi viime käynnilläni että mun olisi pakko sada painoa alas tai kohta en enää kävele ollenkaan..nyt tänään tämä lääkäri sanoi sokeri kokeista sen että mulla ei ole vielä diabeettesta mutta se on jotenkin tässä taustalla koko ajan ja mahdollisesti puhkeaa pian ellen saa painoa pois... Crying or Very sad Miksi hän ei sitten voinut puoltaa minua siihen leikkaukseen??hoki vaan että mun pitää nyt näyttää että saan painoni laskuun ennen kuin tulen seuraavan kerran eli noin kk päästä,no kyllähän minä olen siitä tietoinen että tässä tulee enet jne mutta silti mulle tuli sellainen olo että hän ei ollut minun kohdallani leikkauksen kannalla Crying or Very sad En saanut mahdollisuutta kertoa selkä,jalka ym säryistäni,enkä yhtään mistään.Harmittaa tosi kovasti,kun olen ollut niin iloinen ja etukäteen todella motivoitunutki kun olen ajatellut että mullakin olisi vielä mahdollisuus päästä näistä kiloista eroon ja saada normaalin ihmisen elämä takaisin. I love you

Perusaineenvaihduntaan ( eli siihen, että lepäät vain sängynpohjalla ) menee 60-80% päivän energiansaannista eli jos syöt 2000 kcal / päivä niin perusaineenvaihduntaan siitä menee jo 1200 kcal - 1600 kcal eli kulutettavaksi jää vain 400 - 800 kcal kaikkeen siihen, mitä teet päivän aikana eli ei hirveän suuri urakka. Usein ihmiset luulee, että jos ei liiku ei voi laihtua, mutta itse olen laihduttanut ilman liikuntaa yli 30 kg.

Se, että et päässyt leikkaukseen tai että lääkäri ei puolla leikkausta on outoa, jos täytät kriteerit eli BMI 40 ja mahdollisesti lisäsairauksia. Mielestäni jalkasi voisi katsoa juuri sellaiseksi lisäsairaudeksi. Pyydä soittoaika lääkärillesi ja kysy, että laitetaanko sinun paperisi leikkausjonoon. Jos vastaus on kielteinen niin mene toiselle lääkärille tai hanki lausuntoja, jotka puoltavat, että sinun olisi lähes pakko laihtua terveydellisista syistä. Kyll'ä se vielä paistaa sunny

Milla-Riikka

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 25.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty selitys

Viesti kirjoittaja isomahamamma Su Maalis 22, 2009 2:55 am

Mun kohdalla ei asia ole niin yksinkertainen. Kyse on siitä että mulle on 80-luvulla tehty psv-leikk. mahaan eli happohermojen katkaisu, siinä myös samalla jouduttu katkomaan isoja verisuonia jotka johtaa mahalaukkuun. Siksi mulle ei voi tehdä sleeveä, koska mahalaukun verenkierto jäisi huonoksi ja olisi vaara että menis kuolioon.Ja se tietäs hengenmenoa. Tilasin vanhat leikk.paperit, ja lähetin gastrolekurille.On ehdoton este sleevelle, mutta bypass on mahd. teoriassa, joskin riskaabeli.Siinähän on eri tekniikka kuin sleevessä, ilmeisesti verisuonitus kulkisi siinä.Päädyttiin pantaan kuitenkin koska mulle ei saa tulla imeytymishäiriöitä koska osteoporoosi on jo.Eikä ylipainoa ole "kuin 30 kg". Mutta on tod.näk. että mahavaivoja tulee pannankin kanssa, koska vanha leikk. vaikuttaa niin että mahan tyhjeneminen on hidastunut jo muutenkin.Eli närästystä on jo.Joudun käyttämään ummettavia kipuläääkkeitä selkäkipuun , joka on erittäin kovaa ja invalidisoivaa,samoin polvien nivelrikkot.Metabolinen oireyhtymä, verenpaine, uniapnea, ja vyötärölihavuus puoltavat painonpudotusta.Suuri osa läskistäni on vatsaontelossa kuten miehillä, vaikka olen nainen.Ja se on sitä pahinta laatua lihavuutta.Panta tulisi yksityisellä, mutta en tiedä uskallanko...Luin siitä kaiken mahd. mitä netistä löysin (engl,kiel) ja rajoituksia on paljon, mm. kofeiini pois 3 kk ajan, ei ollenkaan hiilihappojuomia (rakastan vichyä), muusattua vauvanruokaa monta kuukautta.Ei kuituisia vihanneksia tms, eikä leipää. Ihmettelen miten vatsa voi toimia, eli tuleeko mitään ulos tuolla dieetillä?Mistä kuitu?

isomahamamma

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 26.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt Itkettää Empty Vs: Nyt Itkettää

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa