Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Painonputoaminen ja huimaus

4 posters

Siirry alas

Painonputoaminen ja huimaus Empty Painonputoaminen ja huimaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Loka 06, 2010 5:04 pm

Olisin tiedustellut onko muilla huimausta, joka mitä ilmeisemmin johtuu vähäisestä ruuan määrästä. Etenkin aamuyöllä/ aamulla herätessä huimaa samate, jos päivällä unohtaa syödä. Huimaus helpottaa ruuan jälkeen ja katoaa n. 30-60min. ruokailun jälkeen.

Sellainen kiire ollut viime aikoina etten ole joka päivä kerinnyt syömän 5-6 krt ja silloinkin, kun olen syönyt on ruokaa mennyt alas norm. vähemmän. Liikuntaa olen lisännyt kovasti ja liikunkin 1,5-3 tuntia päivässä. Paino putoaa kiitettävästi, ehkä jopa hiukan liiankin kanssa (200-400gr./ vrk). Asia, josta en olisi ikinä kuvitellut olevani huolissani!! Mutta nyt kieltämättä hieman mietityttää onko tahti liian kova ja tulisiko liikuntaa hieman vähentää. Ruokailuja tulisi tietysti lisätä sen tiedän itsekkin, joten jääkaapille käy matkani nyt!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painonputoaminen ja huimaus Empty Vs: Painonputoaminen ja huimaus

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ke Loka 06, 2010 6:26 pm

Minuahan ei ole vielä leikattu, mutta pudottelen tässä koko ajan painoa alemmas pikkuhiljaa ja tuota liikuntaa olen lisännyt todella paljon ja olen huomannut ihan saman eli on alkanut huimailemaan aina silloin tällöin. Olen tarkkaillut verenpainettakin, mutta siinä ei ole ollut mitään outoa, ei myöskään verensokerissa, joten kaipa se tosiaan liittyy tuohon painonpudotukseen ja kuntoiluun.

Nyt olen muuten neljättä päivää ihan vapaaehtoisesti ened -dieetillä eli olen syönyt vain viisi pussia/vrk. Eilen söin lisäksi kaksi porkkanaa, tänään myös kaksi porkkanaa ja tomaatin. Halusin vähän vauhtia tähän painonpudotukseen ja toisaalta haluan myös kokeilla, miltä tää tämmöinen "täydellinen eneily" oikein tuntuu, miten siihen kykenen ja onko se ihan kamalaa - se kun tulee olemaan edessä sitten ennen leikkausta neljän viikon ajan.

Ihmeen hyvin tää on mennyt, ei nuo pussit ole minusta pahoja ollut. Olen syönyt kanakeittoa, peruna-purjokeittoa, mansikkaa ja ananasta ja kaikki on mennyt hyvin massuun ja oikeastaan oikein odotan sitä, että saan taas syödä seuraavan pussin, koska en ole tosiaan mitään muuta noita paria vihannesta lukuunottamatta syönyt. Kun pussiruoka on nyt ainut mitä annan itselleni luvan syödä, sekin tuntuu suorastaan herkulta :))). Nälkä on aina välillä, muttei mitenkään sietämätön. Toisaalta kulutan aika paljon enemmän nykyään kun kuntoilen niin paljon, joten sen puolesta voisi varmaan syödä vähän enemmänkin. Ans kattoo nyt, kuinka kauan jaksan tätä eneilyä, en ole asettanut itselleni mitään tavoitetta, voipi olla että noudan viikon tai vaikka parhaassa tapauksessa useammankin :). Mukavalta tuntuu kuitenkin huomata, että ei tää ookaan niin paha juttu kun voisi etukäteen ajatella ja sitten kun tää on pakollista, ei jännitä tuleva eneily niin paljon kun on jo kokemusta asiasta.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painonputoaminen ja huimaus Empty Vs: Painonputoaminen ja huimaus

Viesti kirjoittaja pingu70 Ke Loka 06, 2010 9:22 pm

minä olen eneillyt nyt viikon ja viellä olisi se 3 edessä.
ihan hyvin on mennyt. ei ole nälkä ,mutta ne mieliteot.... pahkura sentään.
minä tykkään eniten metsämarjan makuisista pusseista ja suklaa menee kun lurauttaa kylmää kahvia joukkoon.
en ole viellä syönyt muuta kuin pusseja.
pitää sitten kokeilla jotain kasviksia/ kasvis keittoa kun upeaa kovasti pussit tökkimään.

pingu70

Viestien lukumäärä : 116
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painonputoaminen ja huimaus Empty Vs: Painonputoaminen ja huimaus

Viesti kirjoittaja Maria To Loka 07, 2010 4:40 am

Poutapilvi, luulen että tuo huimaaminen tosiaan johtuu liian vähästä syömisestä ja juomisesta. Nimittäin itselläni kanssa on tuollaista kun unohdan syödä riittävästi ja juoda. Tiedän ettei kaikki tästä neuvosta pidä, mutta mulla toimii, mulla on nykyään aina karkkia/pähkinöitä/rusinoita laukussa pikkuisen jos huomaan että alkaa huimaamaan, niin pari karkki/pähkinää/rusinaa palauttaa sen verran että huimaus loppuu ja on aikaa etsiä paikka missä syödä kunnolla tai tehdä ruokaa, samalla kannattaa ihan oikeasti kotona pitää vesilasi matkassa ja juoda kanssa, samoin mulla on aina laukussa vesipullo ja autossa varalla myös. Kun pitää tuosta juomisesta huolen tosi hyvin niin sekin auttaa huimauksiin.
Ja yks mikä on tullut niin ensimmäisenä kun silmät aukee niin vähintään puol lasia vettä heti, se jotenkin saa pirteämpänä liikkeelle, ei kyllä hyvältä tunnu minulla, mutta auttaa liikkeelle.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painonputoaminen ja huimaus Empty Vs: Painonputoaminen ja huimaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Loka 09, 2010 10:53 pm

Maria ihan samoin olen toiminut:) Vettä on aina matkassa ja käsilaukussa pussi salmiakkia. Kotona nappaan kuivauttuja hedelmiä tai pähkinöitä.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painonputoaminen ja huimaus Empty Vs: Painonputoaminen ja huimaus

Viesti kirjoittaja Maria Ma Loka 11, 2010 3:36 am

Juu, ei auta välipaloja kotiin unohtaa. Nyt varsinkin olen huomannut kun säännöllisesti urheilen, ja sen jälkeen vielä odotan siellä paikan päällä 1-2 tuntia et ukko saa oman harrastuksensa tehtyä, että ei hyvä heilu ellei ole vettä ja naposteltavaa mukana. Salmiakki on täällä hyvä juttu olla mukana, yleensä kukaan ei edes halua maistaa niitä, ranskalaiset ei tykkää salmiakista tai lakritsista, ainakaan karkkina, hih.
Tässä tuli eilen /tänään kun kyläiltiin todettua että vettä ei voi korvata muilla juomilla, join paljon mehuja/kahvia/viiniä/colaa jne, mutta ei vaan pitänyt oloa hyvänä, ennenkuin päälle tankkasin vettä.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painonputoaminen ja huimaus Empty Vs: Painonputoaminen ja huimaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Loka 12, 2010 4:10 am

Mulla on autossa tätä nykyään ja usein laukussakin Nutriletin patukka. Ei häävin makuista, mutta ok:n. Puolikkaan saan menemään alas ja varsin nopeasti voin sen syödä kunnolla jauhaen. Usein syönkin autoa ajaessani puolikkaan patukan ja olen ollut tyytyväinen tähän helppoon ja "terveelliseen" välipalaan. Uskomattoman vaikeaa on löytää aikaa 5-6 ruokailulle ja juomisille ellei matkassa jotain heitä pitkin päivää suuhunsa!!!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painonputoaminen ja huimaus Empty Vs: Painonputoaminen ja huimaus

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa