Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ruokahaluttomuus ja täyden olon tunne sleeve-leikkauksen jälkeen?

5 posters

Siirry alas

sleeve - Ruokahaluttomuus ja täyden olon tunne  sleeve-leikkauksen jälkeen? Empty Ruokahaluttomuus ja täyden olon tunne sleeve-leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Mama XXL To Joulu 17, 2009 10:50 pm

Heissan kaikille!
Onko muilla ollut tälläisiä tuntemuksia,ettei kertakaikkiaan ruoka maistu ja jos jotain saa alas menemään niin on hetimiten täysi olo esim;puolikas activia jugurttia tekee jo tiukkaa syödä Shocked Nesteitä olen saanut päivän aikaan n.litran menemään,sekin sellaista pakko juontia...
Entäs onko muita paleltanut kovasti leikkauksen jälkeen,tosin tähän varmasti vaikuttaa se että painoa on pudonnut jo reilu 6 kiloa sleeve-leikkauksen jälkeen,joka siis oli 7.12.
Olisin kovasti kiitollinen,jos joku osaisi vähän valaista mua näissä asioissa Smile Ja Rauhaisaa joulunalus-aikaa kaikille santa
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Registration date : 29.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

sleeve - Ruokahaluttomuus ja täyden olon tunne  sleeve-leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Ruokahaluttomuus ja täyden olon tunne sleeve-leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Jemima-61 Pe Joulu 18, 2009 6:09 am

Kyllä ensimmäinen kuukausi leikkauksen jälkeen oli totaalista palelua.Nukuinkin kahden täkin kanssa,villatillukkaat jalassa.Nyt(2½kk leikkauksesta) tilanne on tasoittunut melko hyvin,olen vieläkin viluloisempi kuin aiemmin, mutta en enää tarvitse ylimääräistä villavaatetta koko aikaa.
Jemima-61
Jemima-61

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 20.10.2009

sleeve - Ruokahaluttomuus ja täyden olon tunne  sleeve-leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Ruokahaluttomuus ja täyden olon tunne sleeve-leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Tirlittan La Joulu 19, 2009 3:05 am

Kyllä alussa tuli täyteen tosi pienestä, mutta kyllä se Activiakin uppoaa kohta sullakin ihan kokonaan. Ajattele niin, että se massu on nyt peukalon levyinen "putki", ja semmoinen täyttyy muutamasta lusikallisesta. Mut leikattiin 9.11 sleevellä, ja nykyään pystyn syömään kaksi leipäviipaletta kerralla tai pari desiä ruokaa. Tämän isommaksi se massu ei saisikaan ainakaan minusta venyä!

Ruokahalu on vähäistä, mutta niinhän se on tarkoituskin! Kyllä se ruokahaluasiakin "normalisoituu" ajan mittaan, ja ihan kunnon nälkääkin oppii tuntemaan. Aluksi ne tuntemukset on vaan niin epämääräisiä, eli ei edes tunnista nälkää tai täyttä oloa, koska ne tuntuvat erialaisille kuin ennen. Ja jotkut ennen hyviltä maistuneet muonat ei maistu enää ollenkaan samalta, esim. joku päivä nuolaisin muutaman kerran päärynätuuttia, mutta kun ei mielestäni maistunut kyllin hyvältä, viskasin roksikseen. Sen sijaan just äsken söin leipäjuustoa, joka taas maistui yhtä hyvälle kuin ennenkin. Entinen pullanhimo on myös kadonnut tyystin, mutta join tänään laten, ja se taas maistui hyvälle...

Sulla on paino pudonnut niin paljon, että siksi palelet! Mä palelin vain niinä sairaalapäivinä, nyttemmin on ihan lämpöinen olo (mutta eipä ole painokaan tota tahtia tippunut!)

Hyvä, että pystyt kuitenkin juomaan, koska se on niin tärkeää! Mulla meinaa toi juominen jäädä aina liian vähälle...

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Viesti kirjoittaja Mama XXL La Joulu 19, 2009 7:42 pm

Kiitos vastanneille,näin uumoilinkin asioiden olevan.Sitä vaan tässä aina murehtii että kroppa saa kaikki tarvittavat ravintoaineet ja nesteet,kun itsellä on tuo dm2 välillä on aika kova sorvaaminen noissa ruokailujutuissa.Ettei nuo sokeriarvot heitä ihan "häränpyllyä",vaikka tässä pikkuhiljaa noista lääkkeistäkin varmaan eroon tulen pääsemään Very Happy
Mama XXL
Mama XXL

Viesti kirjoittaja Mama XXL Ma Helmi 15, 2010 3:59 am

Heissan taas!
Nyt nuo ruokailuasiat ovat jo asettumassa uomiinsa,mutta murto-osia on annokset mitä oli ennen leikkausta noin desi kerralla uppoaa.Ja näläntunne on tyystiin hävinnyt,niinkuin mieliteotkin Smile Pejantaina kävin ravitsemus ihmisen kanssa juttusilla,sanoi että pitäisi lisätä hiilareita ja välipaloja.Hänen mielestä syön liian vähän,vaikka syön 6-8krt päivässä.Ja paino putoaa sellaiset kilon-kaksi viikossa,johon olen tyytyväinen.Kaikenkaikkiaan pudotusta on yli 16kiloa leikkauksen jälkeen,mutta viela olisi toinen mokoma pudottettavana.Hiljaa hyvää tulee..Palelukin on jo helpottamaan päin ja sokrulääkkeitä kovasti vähentelen.Ja verenpainelääkkeet on jo jääneet historiaan. Very Happy Joten olen kovin tyytyväinen,että menin leikkaukseen,voi sanoa että olen saanut elämäni takaisin...
Mama XXL
Mama XXL

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Helmi 15, 2010 6:08 pm

Tsemppiiiiiiii teille sleeve- leikatuille!

T: yks GBP-leikattu
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

sleeve - Ruokahaluttomuus ja täyden olon tunne  sleeve-leikkauksen jälkeen? Empty Ruokahalua ei niin paljon ole...

Viesti kirjoittaja terveysmatkailija Pe Huhti 16, 2010 9:50 pm

Kohta neljä viikkoa sleevestä ja ruokahaluni on aika heikko. Mutta olen syönyt "tavan mukaan" eli olen syönyt vaikkei mieli ole tehnytkään. Välillä menee ihan ok, esim. jugurtit ja keitot eivät yleensä aiheuta pahoinvointia, mutta vähänkin raskaampi (esim. makkarakeitto) saa vielä helposti kylmän hien otsalle ja pahoinvoinnin ja huippauksen ja petiin menon aikaiseksi.

Olen muuttunut varovaiseksi syömisissäni, sillä alussa koin useinkin pahoinvointia, joka veti petipotilaaksi. Nyt alan jo käsittämään kuinka vähän voin syödä. Oksentanut olen ehkä neljästi kun ruoka on ruvennut joko vaahtoamaan mahassa (?) tai muuten turvonnut (kerran yritin leipää, joka turposi) tai olen syönyt liian nopeasti ja sitten on tullut paha olo.

Olen vain iloinen että ruokahalua ei ole, sillä ei tee mieli herkkujakaan ollenkaan. Syön karppia perusruokaa, sillä en sietänyt viljoja ennen leikkausta ja ainoa leipäkokeiluni leikkauksen jälkeen johti pikaiseen oksentamiseen. Syön lihaa ja kasviksia, tällä hetkellä mm. keittoina (hernekeitto, porokeitto, pinaattikeitto), kananmunaa (varovaisesti), keitettyä kalaa jne.

terveysmatkailija

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 26.03.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa