Leikkaukseen
+4
anne.heide
Soile
Möhköfantti
Solina
8 posters
Sivu 2 / 2
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: Leikkaukseen
en tiedä miksi noin kysytään.kyllä mulla on ainakin valmis vastaus mä itse haluan.toivottavasti menee hyvin lääkärillä jotta pääset leikkaukseen kanssa.mulla on vaan pelko kun ei ole pudonnut kun toi noin 9kg niin että ne ei leikkaa mua että pitää pudottaa enenmmän...toivottavasti näin ei käy...3 viikkoa 9kg ja viimeisen viikon ei ole pudonnut yhtään mutta en ole lihonnutkaan.
samiko- Viestien lukumäärä : 72
Registration date : 12.11.2011
Kyllä ne varmasti leikkaavat:) Jumit ovat yleisiä mutta kuitenkin sulla tippunut paino lähes 10 kg ja sehän on hieno juttu:) Ymmärsin lääkärin puheista että lähete lähtee koska hydyn leikkauksesta koska minulla niin paljon rinnakkaissairauksia (astma,keuhkoahtauma,uniapnea,metabolinen oireyhtymä) mutta kyllä mä mietin kovasti sitä, että gastro epäonnistui ja jäi nyt sitten pimentoon mun mahalaukku ja suolisto. Että mitä siellä on. Olen joutunut paljon syömään lääkkeitä ja pelkään että ne ovat aiheuttaneet vaurioita ja ne jäävät nyt huomiotta ja leikkauksen jälkeen kenties jonnekin "muhimaan"?! Kaikkea sitä pyörii mielessä ja hei hitsi...olen ammatiltani sairaanhoitaja ja siksi varmaan näin huolestunut.
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
kova odotus on leikkauksen suhteen ja huomenna kaikki ratkeaa ja pääsen lopulta päämäärään...
Hyvä Samiko, sun ei tarvii kun yö enää odottaa, hieno juttu! Itse olen tässä pähkäillyt epäonnistuneen gastron mahdollisia seuraamuksia ja haittoja...ja mm sitä että pitäisikö mennä teettämään gastro yksityisesti? Kun en kuitenkaan haluaisi riskeerata mitään, että vatsassa tai suolessa olisi joku ongelma mikä sitten jäisi sinne...vai näkisikö sen sitten leikkurissa jos ei voi leikata???Lisää vaan tuli kysymyksiä...Olen kuitenkin joutunut sairauksieni vuoksi syömään satoja ab-kuureja, kortisonia, särkylääkkeitä jne. Jotta olisi sinne vatsaan ollut hyvä nähdä. Kirottu perjantain. Edelleen odottelen kanssaeläjien ajatuksia ja kokemuksia gastrosta ja varsinkin epäonnistuneesta sellaisesta?! En suostu uskomaan että olen ainut jolla se mennyt pieleen!
et varmasti ole ainoa kellä se ei ole onnistunut...kyllä säkin pääset vielä pääset eteenpäin,kyllä ne jonkun homman keksii miten ne saa sulta sen otettua.oletko varma ettei se onnistunut?on vaan huomenna aika aikainen herätys kun pitää olla lahdessa 7.00....
No olen ihan varman. Kolme kertaa yritti lääkäri mutta ei mennyt tuosta kurkunkannasta alaspäin. Ei sitten millään vaikka kuinka yritin nieleskellä. Ulostenäyte käskettiin viedä, siitä näkee sen helikon mutta ei muuta. Ehkä se sitten riittää. Tilanne oli oikeasti niin vaikea minulle (kurkku oli niin kipeä että tuli verta ja silmistä valui vesi ja oli verenpurkaumia, kramppasin niin paljon että pissasin housuihin. Ei siinä tilanteessa ymmärtänyt/kyennyt paljon mitään kyselemään. Tohtori kyllä sanoi, että hyödyn kyllä leikkauksesta ja paperit lähti ensin keuhkolääkärille, jonne menen tiistaina ja sieltä sitten eteenpäin sisätautilääkärille joka laittaa käsittääkseni lähetteen eteenpäin.Toivoisinpa että ihmiset tulisivat enemmän vielä kertomaan kokemuksiaan.
Sulla on hieno päivä huomenna, ei se varhainen herääminen varmaankaan haittaa...sinähän pääset nukutukseen:) Ja lepäilet lähestulkoon huomisen päivän kokonaan, tsemppiä Huomasitko lukea tuolta uuden kertomuksen "leikkauksesta 2,5v". Siinä oli taas yksi rohkaiseva kokemus! Mä kävin tuolla fotegin sivuilla kans lukemassa leikkauksista. Kumpi sinulle tehdään? Joko sen tiedät ja kuka/koska se määriteltiin? Sitäkin olen miettinyt että mulle pitää varmaan tehdä sleeve.
Sulla on hieno päivä huomenna, ei se varhainen herääminen varmaankaan haittaa...sinähän pääset nukutukseen:) Ja lepäilet lähestulkoon huomisen päivän kokonaan, tsemppiä Huomasitko lukea tuolta uuden kertomuksen "leikkauksesta 2,5v". Siinä oli taas yksi rohkaiseva kokemus! Mä kävin tuolla fotegin sivuilla kans lukemassa leikkauksista. Kumpi sinulle tehdään? Joko sen tiedät ja kuka/koska se määriteltiin? Sitäkin olen miettinyt että mulle pitää varmaan tehdä sleeve.
mun tietäkseen mulle tehdään ihan se gastric by pass,eli vatsalaukun ohitusleikkaus.ei ollut lääkärin kanssa hirveesti puhetta siitä että kumpi tehdään kun oli aika hiljainen se lääkäri enkä mä tajunnut kysyä,lapuissa lukee niin että mulle tehdään se kai..?
moikka
nyt on kotiuduttu sairaalasta ja olo on väsynyt mutta onnellien.leikkaus meni hyvin ja pääsin tänään kotiin vaikka vasta eilen leikattiin.olen onnellinen,uusi elämä alkaa...
nyt on kotiuduttu sairaalasta ja olo on väsynyt mutta onnellien.leikkaus meni hyvin ja pääsin tänään kotiin vaikka vasta eilen leikattiin.olen onnellinen,uusi elämä alkaa...
No wau, onnittelut:) Sepä kävi nopeati ja nyt vain toipumisia rauhassa!!!
wuhuu, sehän oli nopeeta toimintaa, Onnea sinullekki uudesta pienestä masusta (mulla 2pv vanhempi pikkumasu)
Möhköfantti- Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010
oli joo todella nopeaa ja onnittelut myös sulle Möhköfantti.nyt vaan toivutaan,ainakin mulle on ruoka mennyt alas aika hyvin vaikka olo on kuin ilmapallolla,kun pumppaisivat sitä ilmaa mahaa siellä leikkauksessa.
Mulla toi juominen takkuaa, ja ruokaa menee se 50ml just ja just ku aikaa varaa reilu puoli tuntii siihen. Mut eiköhä se tästä pikkuhiljaa ala sujumaan.
Mut on mukava huomata et ei tee mittää mieli ainakaa vielä
Mut on mukava huomata et ei tee mittää mieli ainakaa vielä
Möhköfantti- Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010
kyllä se alkaa sujumaan,mulla on mennyt todella hyvin kun menee helposti 50ml ruokaa alas tai oikeastaan noita nesteruokia.
Onnea teille molemmille uusille pikkumahaisille mut leikattiin viime ti ja mä syön ja juon mitä vaan ja määrätkin on tyyliin 1,5-2dl kerralla!!!apua olenko jotenkin outo mun tekee mieli kaikkee niinkun ennenkin!!!mitähän ne mulle teki tosin silti on paino pudonnu hienosti -6,2kg viikossa onko muita samanlaisia???eli ruokahalut tallella ja voi syödä/juoda aika paljo kerralla/yhtäaikaa jopa!
anne.heide- Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010
Anne, hyvä että on toipuminen mennyt tuskitta! Vaikka maha vetäis, älä kuitenkaan syö enempää kuin 1-2dl kerralla - liian suuret määrät (ja väärät ruoka-aineet=ei mössöt näin alussa) voi venyttää vielä parantuvia kudoksia - jopa tehdä vahinkoa. Älä myöskään opettele juomaan syönnin yhteydessä, vaikka mahtuisivatkin mahaan samaan aikaan. Luulen silti että fiilis muuttuu kun pääset normaalin ruuan pariin, pienikin määrä proteiinia (esim kana) täyttää hyvin äkkiä mahan.
Fisu- Viestien lukumäärä : 99
Registration date : 15.12.2010
moikka
anne.heide mitä sitten syöt kun voit syödä kaikkea jo nyt???
anne.heide mitä sitten syöt kun voit syödä kaikkea jo nyt???
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Sivu 2 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa