Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pyllerön höpötykset

+9
HyeeNa!
Kerppinen
petraisa
Emmuu
Jonde
hellu
trintilla
Tyyne
Lellukka
13 posters

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Annniina Su Tammi 10, 2016 9:38 pm

Kannattaa käydä kokeilemassa salilla. Yleensä saleilla on vähintään ensimmäinen tutustumiskerta ilmainen, kannattaa kysellä, nyt on alkuvuoden kampanjoita meneillään. Ja ihan ensimmäiseksi, jos ei ole yleisiä opastuskertoja, niin ehdottomasti pyydät että joku näyttää laitteet ja niiden toiminnat ja millaisilla painoilla aloitellaan jne.
Ensin lämmitellään lihakset esim. juoksumatolla kävellen, sitten treenaan jalkalihaksia ja sitten siirryn ylävartaloon. Laitteet on mulle ihan ehdoton juttu että saan pidettyä niskan edes jonkinlaisessa työkunnossa. Lisäksi niiden kanssa hujahtaa aika ihan huomaamatta Smile

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja petraisa Ke Tammi 27, 2016 8:47 pm

Pyllerö, käy vaan salilla. Mukavaa hommaa. Kun joka salilla alkaa olla jos millaista härpäkettä.
Löytyy varmaan sopiva sinulle.


Leikkausta ENE:eille odottamassa, Petri



petraisa
petraisa

Viestien lukumäärä : 118
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 27.01.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö Pe Tammi 29, 2016 3:23 pm

Moi!

Eka välitavoite on saavutettu, leikkauspainosta (15.12.) on lähtenyt 11kg.. Smile Ja BMI on nyt 38,06. Olen niiiin tyytyväinen.  cheers  cheers

Ruokailut: Voi plääh. En osaa syödä enää, ihan kaikki, varsinkin liha tökkii. Pahasti. Mikään ei maistu, enkä saa edes juotua kunnolla, kun tulee jo paha olo.  

Säryt: jostain syystä mulla särkee kovasti olkavarsia, on särkenyt leikkauksesta saakka. Joskus herään yöllä siihen, että yläpuolella oleva (nukun siis kyljelläni) olkavarsi on kuin tulessa. Käsien nostaminen vaatii välillä isoja ponnisteluja. Maaliskuun puolivälissä olisi lääkäri (jälkitarkastus?), aion kyllä kysyä mikä mättää..  Question

Vaatteet: Ajattelin, että löydän alesta itselleni uudet farkut. No enpä löytänyt. Mitkään housut eivät istu. Tai sitten vaihtoehtoina ovat koot 36 tai 56, toiset todellakin liian pienet ja noita isompia on omassakin vaatekaapissa tarpeeksi. Jostain syystä nyt sopivia farkkuja ei kaupoista löydy. :O Ehkä odottelen kesää.. Paidoissa ei onneksi haittaa, vaikka olisivatkin vähän isompia, mut kun housut tuppaa tippuun päältä.

Liikunta: on jäänyt hyötyliikuntaan, ei vaan nyt aika riitä miettimään mitään saleja tai mitään isomman aloitusta. Sitä paitsi on liukasta, vaikka onkin nastakengät alla.. *seliseli*. En vaan viitti lähteä tuonne räntäsateeseen taapertamaan ihan vaan lenkkeilyn vuoksi. Onneksi on kätköily, niin tulee lähdettyä ulos edes kerran päivässä (muutenkin kuin siis töihin). Ja kotona voi aina tehdä jumppaa (kuminauhat ja jumppapallo ja käsipainot).  Basketball

Ulkonäkö: mun kaksoisleuka on kadonnut. Jee. Eikä hiuksiakaan lähde enää niin paljoa, kun aloin syödä PiimaxC+biotiinia. Kynnetkin tuntuvat vahvemmilta. Ai kauheeta, kuulostanpa pinnalliselta. lol!

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja hellu Pe Tammi 29, 2016 4:42 pm

Hienoa Pyllerö..kerrassaan mahtavaa. Lenkkeilykelit on todellakin nyt huonot. Tsemppiä 😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Helmi 02, 2016 7:24 pm

Onnea Pyllerö kaksoisleuattomuudesta lol!
Oishan se nyt ihme, jos ei siitä saisi iloita, hassu olet! Mä olen taas niin laiska etten saa kotona itse tehtyä minkään valtakunnan käsipainoilla (tai ilman) mitään liikkeitä, joten mulle taas sopii sali paremmin. Siellä ei kehtaa seisoskella turhan panttina bounce Tsemppiä myös täältä!

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö Ke Helmi 10, 2016 6:07 pm

cheers I love you cyclops
Ostin eilen uudet housut. Kokoa 44. Very Happy Ei oo vastaavan kokoset mahtuneet päälle varmaan 25 vuoteen. Very Happy
Mulla on ylä- ja alakroppa selkeesti ihan eri paria.

Bmi oli vuosi sitten 47,7, tänään 37,02.


Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja hellu Ke Helmi 10, 2016 8:30 pm

Oi ihanaa. Olen onnellinen puolestasi. Mulla tasan viikon päästä h-hetki eli leikkaukseen. Olen vuodessa tän projektin aikana saanut -20 kg tiukalla kontrollilla pois. Vaatekoko on vielä 48-50. Odotan innolla että pääsen kaksinumeroiseen lukuun. No siihen menee toki aikaa. Eneily menossa viimeisiä päiviä. Hyvää jatkoa sinulle😊 t. Hellu

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Annniina To Helmi 11, 2016 7:02 pm

Onnea Pyllerö uudesta koosta, tuo tunne on niiiin ihana Very Happy

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Emmuu Ke Helmi 24, 2016 8:50 pm

Koossa 44 rupeaa jo olemaan vaihtoehtoja. Ei tarvii ottaa just niitä housuja, koska ne mahtuu vaan voi valita ja vaihtaa. Onneksi olkoon kovasti.
Emmuu
Emmuu

Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 27.01.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Maalis 16, 2016 4:22 pm

Kuinkas täällä sujuu? Onko säryt jo kadonneet? Pienempää housukokoa? Smile

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö To Maalis 17, 2016 2:23 pm

Heippa,

ihan ekaksi: Annniina, sä olet ihana!  I love you Jaksat aina kysellä kuulumisia! Smile

Oon just lähdössä ravintoterapeuttia tapaamaan. Veikkaan, että tulee syömisistä narinaa... mut siitä sitten enemmän tuon tapaamisen jälkeen. Wink

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö To Maalis 17, 2016 5:38 pm

Nonni, nyt on ravintoterapeutilla käyty.
Syömisestä tuli napinaa, kuten arvelinkin.
- syön liian vähän ylipäätään. Mutta kun mä en vaan pysty syömään enempää. Pitäis johonkin väliin saada mahtumaan yksi välipala vielä.
- syön liian vähän proteiinia. Sain kehotuksen hankkia jotain proteiinijauhetta tms. Oliskos suosituksia?
- syön liian vähän rasvaa. Kaikkeen mahdolliseen pitäisi lisätä öljyä.

Leikkauksesta on nyt 3kk ja 2 päivää. Painoa on lähtenyt leikkauksen jälkeen 20kg (yhteensä 35kg 11kk aikana). Kuulemma pitäisi vähän hidastaa tahtia? Katotaas, mitä lääkäri ens viikolla mulle kertoo..


Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja petraisa Pe Maalis 18, 2016 5:22 pm

Hei, Pyllerö

Mulla leikkauksesta 5 viikkoa, -7kg.

Miten paljon/vähän syöt, jotta tulee sapiskaa?
Ja olisin myös kiitollinen proteiinijauhe vinkistä, heraprotskua?

Itse saan 800 -1200 Kcal, lähempänä 800 ehkä.

-Petri
petraisa
petraisa

Viestien lukumäärä : 118
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 27.01.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö Pe Maalis 18, 2016 6:39 pm

Moi Petri,

tässä on aika tyypillinen ruokapäivä:

- aamulla (n. klo 7-8 aikaan) Elovenan pussipuuro (n. 1,5 dl)
- "välipalaksi" näkkileipää, jossa on vähän rasvaa, pari viipaletta kinkkua ja juustoa (tämän syön parin tunnin aikana)
- lounaalla (eli n. klo 13:30) esim. 1 dl lihaperunalaatikkoa
- päivälliseksi 1-1,5dl keittoa tai 2-3 kalapyörykkää+esim. punajuurisalaattia pari ruokalusikallista
- iltapalaksi 1 Weetabix maidolla (varmaankin n. 2 dl)
ja vähän joka välissä kahvia ja vettä.
Ei vaan pysty enempään enkä tiedä, onko nuo nyt kauhean pieniä määriä, toki rasvaa ja proteiinia saisi saada enemmän, ettei lähde loputkin lihakset.
Mutta jos yrittää tunkea yhtään enempää sapuskaa, tulee kaikki ylös. Kahvia voisin yrittää korvata proteiinimaidolla (tai kaakaolla tms), mutta työpaikalla se on kovin hankalaa.. Pähkinöitä ajattelin myös testata, eilen ostin paahdettuja härkäpapuja. Very Happy Niissä on vissiin ihan kivasti proteiinia.
Onkohan esim. Fastin proteiinijauheet kovin teollisen makuisia? Olisi kiva, jos jostain voisi hankkia sellaisen lajitelman, joita voisi testata, eikä heti tarttis ostaa semmosta isoa pönikkää yhtä makua vain huomatakseen, ettei voi sietää ko. makua..

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Annniina La Maalis 19, 2016 3:02 am

Pyllerö, ite oot ihanampi I love you Very Happy
Kiitokset ruokapäivän kuvailusta, tässähän tuntee itsensä ihan hevoseksi... meillä on kaapissa noille urheilijoille Fastin Muscle Chocolate (tjsp) ja oon sitä itsekin joskus käyttänyt, tykkään, mutta näähän on niin makuasioita ettet mua ainakaan sitten syytä, jos et tykkääkään. Nih. Wink Siitä tehtiin muuten joskus vanukastakin. Oon ihan samaa miettinyt etenkin Nutrilettejä ostaessani, että miksei voisi olla lajitelmapakkauksia. Palautteen paikka?
Mä laitan aamupuurooni rypsiöljyä, jottaa saan hyviä rasvoja tarpeeksi. Aluksi se maistui ihan oudolle, mutta nykyään olen jo aivan tottunut. Joten rypsipullo vaan käteen ja hölväämään tongue

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö Ke Huhti 06, 2016 1:54 pm

Yksi etappi saavutettu tänään. Vaaka näytti tasan 100. Very Happy
Hitaasti, mutta varmasti mennään alaspäin. Vuosi sitten painoin yli 37,5 kiloa enemmän kuin nyt. Leikkausaamuna 21 kiloa enemmän kuin nyt.

Saattaa toki olla osansa silläkin, että mulla ei sunnuntai-illasta tiistaiaamuun pysyny mikään sisällä..

Kävin sisätautilääkärillä viime (vai edellis-?) viikolla, sokerit on normaalit, joten insuliinit puretaan kesään mennessä pois.

Löysin kaapista housut, jotka on aina olleet turhan piukat. En mä voi niitä vieläkään pitää, sillä putoavat päältä. No, en valita. Very Happy

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Huhti 13, 2016 12:58 am

Onnea putoavista housuista! Very Happy Siis aivan unelmaa, voisko olla että munkin housut tippuilee muutaman viikon päästä? Oispa ihanaa... I love you

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö To Huhti 14, 2016 2:26 pm

Olettekos koskaan nähneet ihmistä, jonka leuka putoaa lattiaan saakka? Very Happy Mä olen.


Sisko tuli eilen käymään eikä olla nähty moneen kuukauteen (kävivät täällä vuodenvaihteessa äidin kanssa) ja ilme oli näkemisen arvoinen... Onhan tuota muutama kilo tullut karistettua... Wink

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja petraisa To Huhti 14, 2016 6:12 pm

" Olettekos koskaan nähneet ihmistä, jonka leuka putoaa lattiaan saakka? Very Happy Mä olen. "

Joitakin, mutta kunhan saa vielä 10 kg, pois ja sit tulee uusia naamoja vastaan.... Razz
petraisa
petraisa

Viestien lukumäärä : 118
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 27.01.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Annniina To Huhti 14, 2016 11:38 pm

Täällähän on vallan putoilevaa touhua Very Happy Jatka samaan malliin! Ootko päässyt rypsiöljyn makuun?

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja hellu Pe Huhti 15, 2016 2:42 am

Onnittelut Pyllerö. Mä täällä kaiholla luen sun postauksia ja odotan sitä päivää että saan kaksinumeroisen luvun vaakaan. Vielä olis 14 kg siihen tavoitteeseen. 2 kk leikkauksesta ja vasta 5 kg pois. Olenkohan toivoton tapaus vai kärsimätön? Ihanaa kun olet onnistunut siskosikin yllättämään.😃

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö Pe Huhti 15, 2016 1:29 pm

Huomenta vaan kaikille!

petraisa, kaikkein hauskimpia ilmeitä tulee niiltä, joita ei ole hetkeen aikaan nähnyt ja joiden tekis ihan kauheesti mieli sanoa/kysyä jotain, mutta jokin estää.. Very Happy

hellu, mä odotan edelleen, että näkisin vain kaksi numeroa (ennen pilkkua Very Happy) vaa'alla, naisten"vaivat" iskivat juuri tuon tasasadan jälkeen, joten tässä on nyt veivattu 100,5 kg:n paikkeilla reilu viikko. No, ehkä sitten ensi viikolla..

Annniina, uskoisin, että pääset "kärsimään" putoilevista housuista muutama viikon sisällä. Very Happy Ja ei, en ole päässyt vieläkään rypsiöljyn makuun, joten..

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille, täytyy jatkaa töitä. Wink

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö Ke Huhti 20, 2016 1:52 pm

Nyt on kahtena aamuna ollut enää kaksi numeroa ennen pilkkua. cheers bounce lol!

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Toukokuu 03, 2016 3:37 pm

Moi Pyllerö, onnea kaksinumeroisista! Mites muuten hurisee? Milloin sulla on seuraava kontrollikäynti? Ootko saanut lisättyä proteiinia ja rasvoja ruokavalioon? Lähteekö hiuksia?
Mulla on viikko leikkauksesta ja täähän on täyttä opiskelua... study

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Pyllerö Ti Toukokuu 03, 2016 5:56 pm

Annniina, kiitokset Wink Kyllä siinä oma aikansa menee, että tottuu pikkumasuun. Very Happy Ja varsinkin siihen syömiseen...

Hyvin hurisee, olen tainnut lopullisesti päästä kaksinumeroisiin painolukemiin, paino laskee hitaasti (hyvä!), mutta varmasti, tänään oli 98,1 kg, en aio enää ikinä, koskaan, milloinkaan nähdä lukemia, jotka ovat yli 100kg... 600g vielä, niin sitten painoa on pudonnut 40kg ekasta käynnistä TYKSissä (ja tämä oli siis 2.4.2015). Vauhti ei päätä huimaa, mä oon kamalan kärsimätön... Sitä se ravintoterapeutti naureskelikin, että enks mä muka ole tyytyväinen silloiseen pudotukseen... Very Happy No olen mä, mutta kun paino putoo tuskastuttavan hitaasti. Vaikkei ne kilotkaan päivässä tulleet. :p

Se ruokailu... huoh. Mä syön vieläkin samalla tavalla kuin pari kuukautta sitten.. Teen puuron maitoon, lisään rasvat puuroon (rypsiöljy, hyi hitto, mutta oliiviöljy on vielä pahempaa, siihen en koske!), mutta en mä ruokamääriä ole saanut nostettua yhtään.

Hiuksia lähtee joka ikisellä harjanvedolla mun makuun ihan liikaa. Tosin varmaan näyttää pahemmalta kuin onkaan, hiukset ulottuu vyötärölle. Mutta kyllä huomaa, että letti on ohentunut puoleen niistä mun loiston päivistä. En tiedä, mistä johtuu, voi olla ihan iän tuomaa hiustenlähtöäkin.. Luulisin, että hiusten leikkaaminen vois auttaa tilannetta, mutta toistaalta en halua pätkästä hiusiakaan, tosin on varmaan pakko, jos alkaa kalju paistaa läpi. Very Happy Mut sitä mä mietin, et mitä mä voin mun kynsille tehdä. Ne on aina ollu hauraat ja liuskoittuvat, nyt ei auta enää mikään, ei edes lakka tahi rasvaus. Sad

Mulla on seuraava kontrolli kesäkuussa (huhhuh, reilun kuukauden päästä jo!). Täytyis vissiin vähän ryhdistäytyä tuon syömisen kanssa.. ja varsinkin juomisen kanssa, juon ihan liian vähän, huomaa varsinkin nyt, kun on lämmin.

Mies se jaksaa ihmetellä mun uusia, luisevia muotoja. Very Happy Mutta ei se ole ainoa, kyllä nuo kaikki sukulaiset ja kaverit keitä ei ole nähnyt pitkään aikaan (osaa jopa vuosiin) ihmettelee ja kysyy, et mitä mulle on tapahtunu... Kummasti sitä saa (positiivista) huomiota nyt, kun ei ole enää ihan niin pahasti ylipainoinen (BMI 33,9  bounce , vuosi sitten reippaasti 47,6  Embarassed), vaikken mä ole ihmisenä muuttunut.. paitsi ehkä huonompaan suuntaan. Musta on tullut kärkkäämpi, rohkeampi ja ärsyynnyn helpommin.  

Pitäis varmaan ens viikolla käydä vaatekaupassa, josko löytäisi jotkut mukavat kesähousut. T-paitoja riittää (ja ne ei haittaa, vaikka lepattaisivat), mutta housuista ja hameista on pulaa.. Mietin vaan, et mihin mä oikein saan piilotettua tuon kaiken ylimääräisen nahan.. Shocked

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyllerön höpötykset - Sivu 2 Empty Vs: Pyllerön höpötykset

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa