Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Siiri esittäytyy

5 posters

Siirry alas

Siiri esittäytyy Empty Siiri esittäytyy

Viesti kirjoittaja siiri68 Ke Loka 28, 2015 3:39 pm

Heissan!

Olen kohta 47-vuotias nainen. Olen koko ikäni ollut ylipainoinen. Laihdutushistoriaa löytyy paljon: painonvartijat (-36 kg), xtravaganza (-23 kg), easy diet (-15 kg), jutta-dieetti (-9 kg), karppaus jnejne. Aina paino vaan on tullut takaisin.

Olen pyöritellyt leikkausajatusta päässäni n. 3 kk:n ajan. Pituutta minulla on vaivaiset 158 cm ja painoa tällä hetkellä n. 105 kg. Lonkkani ovat kuluneet ja selässä on rappeuma. Pitkäaikaissairausia mulla ei ole (vielä, onneksi), mutta lonkkien kulumat vaikeuttaa liikkumista todella paljon. Töissä joudun olemaan paljon jalkojen päällä ja kävelemään ja yöt ovat tuskallisia särkyjen vuoksi.

Nyt sain itsestäni irti niin paljon, että varasin ajan työterveyshuoltoon lääkärille leikkausajatuksen tiimoilta. Lääkäri oli sitä mieltä, että leikkausta kannattaa harkita, koska laihdutushistoriaa on paljon ja lonkat ovat kuluneet ja kun vielä ei ole liitännäissairauksia. Nyt olen käynyt kertaalleen työterveyshoitajalla, joka kehoitti pitämään ruokapäiväkirjaa (kamalaa!!!!) ja antoi ajan työpsykologille. Alkuverikokeilla olen käynyt ja vastaukset niistä kuulen ensi viikolla. Lisäksi minulla on aika työfysioterapeutille, joka opettaa minua käyttämään kuntosalilaitteita (työpaikallani on mahtava kuntosali).

Liikuntataustaa löytyy jonkin verran. Viimeksi laihduttaessani kävin ahkerasti pumpissa, spinningissä ja salilla, mutta kaikki kaatui eroon. Eron myötä unohdin itseni täysin ja päivät menivät selviytymiseen. Nyt erosta on aikaa yli 1,5 vuotta ja nyt on aika taas ajatella itseäni. Eron myötä koko elämä meni uusiksi, vaihtui työpaikka ja paikkakunta.

Tässä lyhykäisyydessään mun esittely. Mielenkiinnolla luen kaikkien kokemuksia leikkauksesta.

siiri68

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Turku
Registration date : 28.10.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Siiri esittäytyy Empty Vs: Siiri esittäytyy

Viesti kirjoittaja Tyyne Ke Loka 28, 2015 9:48 pm

Moi siiri68,

tervetuloa mukaan Very Happy .

Olen itse ohitusleikattu n. 7 kk sitten, kaikki mennyt hyvin, yhtään ei kaduta Very Happy .

T.Tyyne

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Siiri esittäytyy Empty Vs: Siiri esittäytyy

Viesti kirjoittaja hellu To Loka 29, 2015 4:34 am

Moi Siiri. Tervetuloa tähän joukkoon ja kirjoittelemaan. Vuoden verran tässä menee Ennenkuin leikkaus on ajankohtainen riippuen tietysti paikkakunnasta. Mun taivalta voit lukea Hellun höpinöitä palstalta leikkaukseen hakeutuvat jne. Pari kuukautta eneilyyn ja sit leikkaukseen. T. Hellu

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Siiri esittäytyy Empty Vs: Siiri esittäytyy

Viesti kirjoittaja Annniina Su Marras 08, 2015 2:11 am

Tervetuloa Siiri! Tuolla 'Leikkauspotilaat, tai siihen hakeutuvat' -kohdassa on paljon kertomuksia, kannattaa tulla sinne myös lukemaan Smile

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Siiri esittäytyy Empty Vs: Siiri esittäytyy

Viesti kirjoittaja Lellukka Su Marras 08, 2015 4:11 am

Tervetuloa mukaan Smile Minut sleevattiin kuukausi sitten ja yhtään en kadu että menin leikkaukseen Smile
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Siiri esittäytyy Empty Vs: Siiri esittäytyy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa