Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Annniinan haaveita

+17
hellu
outsa
Yasmiini
MariaKaarina
Mehumuki
pulleroinen
Kerppinen
emmiliini
Miumau
Emmuu
Niobe
ibid
Kimby
Tyyne
Bullariina
Eteen Ja Ylös
Lellukka
21 posters

Sivu 12 / 14 Edellinen  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14  Seuraava

Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Heinä 19, 2016 3:39 pm

Uuh, toivottavasti ei tule närästysongelmaa, tsemppiä Pyllerö.. Saako enää ottaa Rennietä tai Samarinia vai onko se sitten tämä Somac tästä lähtien jos närästää? Somac on mulle ihan uutuus. Mä jotenkin odotan sitä että nää Somacin loppuisi, sillä tää tunnin odottaminen ennen aamupalaa meinaa olla harvinaisen rasittavaa Rolling Eyes

Uskomatonta tosiaan että kohta on kolme kuukautta mennyt leikkurista..
Kiitos tsempeistä, luojan kiitos ettei ole paluuta vanhaan ja toivotaan että jonain päivänä vielä meikäläiset asettuu mielellään valokuvattavaksi Wink Myös sivusta päin otettuun profiilikuvaan lol!

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Heinä 19, 2016 4:17 pm

Hih, ihanaa kuin täsmällinen oot niiden lääkkeiden kanssa! Very Happy Muistelen vain itseäni vasta leikattuna, lääkkeet meni vähän ööö.. mielen ja muistin mukaan. Very Happy
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja emmiliini Ke Heinä 20, 2016 12:29 am

mä en kyllä ihan niin kellon mukaan mee ton somacin kanssa.. mutta yleensä otan sen heti kun herään ja jos on työpäivä hyvinkin menee tunti jos ei toinenkin ennenkö töissä syöpöttelen.. viikonloppusin mä en jaksa miettii kelloo.. somacin otan heti kun herään ja melkeinpä saman tien keitän kahvit ja siittä hetken päästä syön leipää ja toisen kupin kahvia Very Happy Mä kaipaan niitä aamui kun sai kotona syödä aamupala leipäset ja juoda kahveet rauhassa ennen töitä.. nyt jotenkin en viitti kun töihin pitäis kantaa hirvee kasa evästä sitten.. yleensä työpäivänä siis pitkitän tota aamupalaa joskus 10 astikin ettei mun tarvis töihin viedä niin kauheesti syöminkejä ja oon ruvennu syömään nykyään 3 tunnin välein.. ei mulla aika riitä siihen että töissä söisin alvariinsa.. kun pitäs ne työtkin jonkun tehdä Very Happy mun paino ei oo laskenu täs reilussa kuukaudessa kun maksimissaan 3 kiloo Surprised senttei on lähteny kyllä enemmänkin.. ärsyttävää ja samalla pelottavaa.. mitä sanoo lääkäri jos ens kuussa ei oo leikkauksesta paino pudonnu niinku pitäis Sad


Viimeinen muokkaaja, emmiliini pvm Ke Heinä 20, 2016 12:34 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : liipasin sormi oli hätänen ja teksti lähti ihan kesken eräsenä! :D)
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Heinä 20, 2016 2:26 am

Hahaa, tarkkuus on toinen nimeni Cool

Emmiliini, miten paljon painon pitäis olla pudonnut? Tarkoitatko 3 kk lääkärikäyntiä? Milloin sulla on se? Mulla on vasta 23.8. Viimeisen kuukauden aikana multa pudonnut 2kg mutta oon kyllä ihan tyytyväinen, nimittäin jos tällä vauhdilla putoisi, niin ensi keväänä plakkarissa olisi se -30kg Smile Noh, jumi täytyy ottaa tietysti huomioon.

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Annniina To Heinä 21, 2016 1:36 pm

Tää ois niin häpi häpi häpi!! Paino oli tänään 81,9 kg eli tuossa kuukauden päästä häämöttäisi seiskaluku!!! Valokuvasta huolimatta

I've got sunshine in my pocket, got that good soul in my feet sunny flower cheers

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Kerppinen To Heinä 21, 2016 3:14 pm

Mahtavaa, niin hienoa, onnea pienenevistä luvuista!! king
Tuota mäkin odotan, 7 alkavaa, mutta siihen on mulla matkaa vielä reilu 7 kg.
Sitä kohti me lujaa kuitenkin mennään, upeeta! sunny
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja emmiliini Pe Heinä 22, 2016 12:04 am

Emminä tiiä oliko siinä mitään määrää paljonko olis tarkotus saada pois, ei kukaan ainakaan mitään ole sanonu.. mä ehkä ite vaan oon laittanu jonkun tavotteet päässäni Very Happy Antakaa anteeksi Very Happy Mulla tohon 7 alkavaan lukuun on vielä useita kymmeniä kiloja.. tuskinpa siihen edes koskaan pääsen mutta jos ny ensin ottasin tavotteeks ees ton kaksi numeroisen luvun johon siihenkin matkaa vielä reippaasti! Mut häpi mä oon tästä vajaasta 60 kilostakin minkä oon karistanu kintereiltäni Razz
Hyvä me! cheers
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Mehumuki Su Heinä 24, 2016 1:13 am

Hei siis mitä??? Rasvaton ruokavalio? Ennen vai jälkeen leikkauksen? Mä en ole saanut tommosia ohjeita! Puhuttiin vaan vähärasvaisesta juustosta ja muuten normaalista ruokavaliosta. Oonko mä nyt ihan hukassa?

Mehumuki

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 10.07.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Heinä 26, 2016 4:05 pm

Mehumuki, tarkoitatko tätä lausettani: Ja hei, muistakaa ne jokapäiväiset rypsiöljyt ja kasvirasvat!! Jos ruokavalio on rasvaton, niin huonosti käy ihon, hiusten, aivojen ja kynsien.
Siis nimenomaan ruokavalio ei saa olla rasvaton Smile

Tänään on tasan 3 kk meikäläisen leikkauksesta ja vaaka näytti 81,2 kg joten pudotusta on siitä päivästä -11,1 kg ja enen kanssa yhteispudotus maaliskuun lopusta on nyt -18,4 kg I love you
Mä oon edelleenkin niiiiiin onnellinen. Ensimmäinen kesä sitä paitsi ikinä kun paino ei ole noussut Wink Viime viikolla huomasin, että kaulani on pakko olla kutistunut kun fleece-takin vetskari meni ylös asti kiinni. Eilen jouduin kiristämään sandaalien remmejä, kun olivat löystyneet. JESH! sunny

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Mehumuki Ke Heinä 27, 2016 9:05 pm

Mitenkähän mä oon lukenut. Ihan pieleen siis. No onneksi näin päin. Vielä 6 päivää normaaliin ruokavalioon!!!

Mun tekee mieli vaikka mitä! Nälkä ei kyllä oo. Mutta mahaan jotenkin silleen "sattuu" se mourunta, mitä sieltä kuuluu. Yöllä ja aamulla sitä ei oo, mut sit kun päivän mittaan syö ja juo niin mouruaa kovasti. Tai...huonosti selitän. Ihan kuin siihen koskis nälkä, mut ei oo nälkä. Voiko mun mahalaukku olla nälkäinen, vaikka pää ei ole? Ja vaikka olisin syönyt?

Mehumuki

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 10.07.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja MariaKaarina To Heinä 28, 2016 4:48 am

Moi Anniina ja kaikki muutkin kommentoineet. Googlettelin tänään laihdutusleikkausta ja löysin tämän keskustelun, jonka olenkin nyt lukenut ihan alusta loppuun. Smile Mahtava tsemppipalsta ja olipa hieno seurata Anniinan matkaa ihan tähän päivään saakka. Kirjauduin, sillä harkitsen leikkausta. Ensi kuussa olen menossa sairaanhoitajan luo juttelemaan, että josko laitettaisiin asiaa uudelleen vireille. Pari vuotta sitten sain lähetteen ja kävin silloin jo sisätautien polillakin. Halusin kuitenkin vielä itse yrittää saada painoa alas. No, eihän se onnistunut ja nyt toivon pääseväni leikkaukseen. Kiva, että sain tänään lukea täällä näin positiivisia tarinoita. Ehkä minäkin uskallan ja onnistun.
MariaKaarina
MariaKaarina

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 28.07.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja emmiliini Pe Heinä 29, 2016 2:00 am

Tervetuloa joukkoon MariaKaarina! Smile Täältä löytyy tarinoita joka lähtöön ja tsemppejä ei tule puuttumaan, täällä on mahtavaa porukkaa Smile
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Annniina Pe Heinä 29, 2016 3:04 pm

Mullakin mouruaa maha edelleen välillä tosi kuuluvastikin. Pitänee pitäytyä pois teattereista vähäksi aikaa Wink Sen olen huomannut että välillä sellainen käsittämätön näläntunne (esim. ruokailun jälkeen) helpottuukin kun juon vettä. Aloita Mehumuki sitten tooosi varovasti ja hitaasti se normaalin ruoan maistelu, dumping-vaara on todellinen What a Face

MariaKaarinalle tervetuloa joukkoomme, täältä voit aina kysellä ihan mitä vaan mieleen juolahtaa, yleensä aina jollain on tietoa Smile Kun itse tiputtelet painoa nyt, niin ei kannata nutrailla ennenkuin saat sairaalasta siihen määräyksen. Nutrauksen teho nimittäin hiipuu, mulla meni toinen ene paljon huonommin, vaikka noudatin tarkasti ohjeita. Tsemppiä taipaleellesi flower

Mua niin kihelmöi tuo nurkan takana odotteleva seiskaluku, että nyt pompin vaa'alla joka päivä... voisko joku hakea ton vaa'an pois? Basketball

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja MariaKaarina Pe Heinä 29, 2016 7:00 pm

Kiitos eneilemättä jättämisvinkistä näin alkuvaiheessa Annniinalle. Oli ihan aiheellinen malttamattomalle. Laughing  Ja kiitos muillekin tervetuloa toivotuksista! Olen nyt lukenut vasta kahden leikatun historiat ja kyllä se kannustaa minua leikkaukseen. Seurailen teitä täällä ja lueskelen kokemuksia + kirjoittelen sekaan omiani. En usko, että helppoa tulee olemaan, mutta uskon, että pystyn siihen. Mahtava palsta!
MariaKaarina
MariaKaarina

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 28.07.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja emmiliini La Heinä 30, 2016 6:06 pm

Mullakin on muuten tota samaa näläntunnetta jos esmes joku ruokatuoksuu mun nenään, mulla se vaan taitaa enemmän olla mielitekoa kuin varsinaista nälkää Very Happy Joskus kyllä ihan aikuisten oikeesti on hirvee nälkä! Varsinkin jos syömisestä on kulunut useampi tunti ja oon tehny jotain ruumiillista hommaa. Esimerkkinä useemman tunnin siivous ja maton pesu urakointi Smile
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Mehumuki Ma Elo 01, 2016 2:03 am

Mä olen syönyt jo kyllä aika lailla normaalia ruokaa. Muussannut sitä vain. Chili con carne meni varsin hyvin, riisin kera. Joku intialainen grogan josh tms riisillä meni myös ilman ongelmia. Äsken söin letun, jossa oli vähän vadelmahilloa ja tuoreita mansikoita. Ei mitään ongelmaa tai olotiloja. Lettu ei vain yllättäen maistunutkaan niin hyvältä kuin olisi voinut kuvitella.

Tiistaina siis saisi alkaa syödä kaikkea. Harmittaa tosi paljon, jos tuoreet vihannekset ei sovikaan kun muuten on mennyt niin kivasti.

Mistä te tiedätte, ettei joku ruoka sovi? Siis onko muita oireita kuin dumping? Ja mistä teille on tullut dumpingia?

Mehumuki

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 10.07.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Elo 01, 2016 3:23 pm

Kiva juttu että saat pikkuhiljaa ryhtyä syömään kaikkea, aloittele kuitenkin varovaisesti. Esimerkiksi possunliha oli sellaista joka otti mulla paaljon aikaa ennenkuin sitä saatoin syödä. Sä kyllä tunnet jos jokin ruoka ei sovi. Joisstakin ruoista sen tuntee ensimmäisellä suupalalla, kuvaavinta olisi ehkä sanoa että jokin ruoka jää tökkimään. Silloin tietää ettei se ruoka ainakaan toistaiseksi sovi. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja emmiliini Ma Elo 01, 2016 11:44 pm

Mulla on raejuusto pelkiltään edelleenkin ällöttävä kokemus! Mä en ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä pelkilteen.. kun taas esmes sosekeiton joukossa tai salaatin seassa ei mitään ongelmia Surprised Vaalea riisi ei sovi, eikä tuore ruisleipä sekä lohi töksähtää. Näitä kuitenkin aina välillä kokeilen josko jo sopisi.. paitsi tuota riisiä!! Niitä 3 tunnin "tappakaa mut" tuskia en tahdo kokea enää ikinä! Muuten ei mitään ongelmia ruokalajien kanssa Smile
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Elo 02, 2016 2:19 pm

SEISKALUKU I love you cheers sunny afro


Näistä ruokien tökkimisistä ei voi kyllä tietää yhtään etukäteen. Mulla menee nimittäin nykyään Emmin mainitsema ruisleipä ja lohi oikein hyvin alas Very Happy Aluksi etenkin lohi tökki lujaa. Mä en voi nykyään syödä esim. pehmeää vaaleaa leipää, maksalaatikkoa, raejuustoa.
Kokolihaa uskalsin kokeilla vasta lähiaikoina, mutta nyt menee sekä possu että nauta. Eilen grillattiin ja puolikkaan pihvin pystyin syömään Smile Annoskoot on vähintään puolittuneet. Kotipizzan pizzasta pystyn syömään 1/4.
Se tökkiminen tuntuu mulla kurkussa ja mahassa, tulee sellainen etova olo. Vaikea selittää, mutta ihan varmasti tunnistat kun se tulee..


Viimeinen muokkaaja, Annniina pvm Ti Elo 02, 2016 2:20 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : tarkensin pizzan noutopaikkaa)

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Elo 02, 2016 5:25 pm

Emmiliini, voi johtua vaan siitä että raejuusto on aika kuivahkoa pelkiltään ja tarttee jotain "kostuketta" kaveriks. Smile

ANNIINA VAAUUUUU seiskaluku, onnea!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Elo 03, 2016 5:39 pm

Kiitos Hyeena ja nyt sitten seuraava ilonaihe, joka oli pakko tulla tänne hihkumaan...
Tänään vaaka oli taas nytkähtänyt hieman ja nyt meni 20 rikki!!!

Tänään -20,1 kg maaliskuun lopusta lähtien I love you cheers
Tää ois niin hemmetin onnellinen... drunken

p.s. joojoo, nyt en mee vaa'alle ennen ensi tiistaita, lupaan jocolor

p.p.s. te jotka vielä mietitte mennäkö leikkaukseen vai ei, niin menkää ihmeessä, tää on ollut elämäni paras päätös! Smile


Viimeinen muokkaaja, Annniina pvm Ti Elo 09, 2016 3:46 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : kirotushärö)

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Yasmiini Ke Elo 03, 2016 10:02 pm

Onnea seiskasta! flower  Täällä odottelen kutsua johonkin suuntaan, että leikkausasia etenisi. Huomaan, että koko ajan olo on varmempi leikkauksen suhteen. Seiskasta minäkin haaveilen Smile

Yasmiini

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 04.06.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Kerppinen To Elo 04, 2016 2:33 pm

Onnea seiskaluvusta Anniina!! Mahtavaa, kerrassaan upeeta sunny
Mä palailen tässä pikkuhiljaa tähän maailmaan....aurikoisesta Kreikasta toipuen Smile
Seiskaluku saa täällä odottaa itseään vielä monta viikkoa, mutta kyllä se sieltä tulee - kunhan nyt pääsee taas pikkuhiljaa oikeisiin syömisrytmeihin.
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Mehumuki Pe Elo 05, 2016 1:04 am

Wau Anniina! Mä en uskalla edes uneksia seiskasta. Mulla on päivää vaille kuukausi leikkauksesta ja -12 kg oli tänä aamuna.Seiskalukuun on vielä matkaa. Mietin, että syönköhän liian vähän. Huolehdin siitäkin, että kuinka painavia juttuja saa nostella ja joko voi alkaa kahvakuulailla 7 kg painolla. Mä oon syönyt parmankinkkukanafilettä uunijuureksilla ja alusta asti lohi on mennyt ilman ongelmia. Mistään ei oo edelleenkään tullut paha olo, mutta helposti on maha joka toinen päivä sekaisin. En oo maistanut mitään erityisen makeaa ihan tarkoituksella, mutta jäätelön himo meinaa käydä ylivoimaiseksi. Miksi? Koska se on tarjouksessa! Mä olen tämmöinen outo, että ostan vaikka kananpaskaa jos se on tarjouksessa ja herkkujen kanssa se on aina ollut suoranainen oikeutus. Irtokarkit oli tarjouksessa, joten oli ok kotiuttaa niitä 2 kg. Jätski oli tarjouksessa....sipsit on tarjouksessa...jne. Pitää oppia luovuttamaan tuosta "Säästämisen" tunteesta ja ajatella, että ei ole maailman viimeinen tarjous ja sen voi vaan ohittaa.

Mehumuki

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 10.07.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Mehumuki Pe Elo 05, 2016 1:05 am

Ai niin se piti sanoa, että vaikka kaikki toimii yksilöllisesti, siis kuka kestää mitäkin ruokia, niin kyllä mua auttaa kovasti kuulla, että jollekin ei joku ole sopinut, niin voi hieman valmistautua tai varautua mahdollisuuteen, että ei käy itsellekään. Iloisemi yllätys sitten on jos käykinn.

Mehumuki

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 10.07.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Annniinan haaveita - Sivu 12 Empty Vs: Annniinan haaveita

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 12 / 14 Edellinen  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa