Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

leikattu viikko sitten:-)

3 posters

Siirry alas

leikattu viikko sitten:-) Empty leikattu viikko sitten:-)

Viesti kirjoittaja pajunkissa Ti Maalis 10, 2015 8:06 pm

Hei. Olen pitkään lukenut palstaa..tai no parisen kuukautta,todella paljon saanut tietoa ja loistavia onnistumisia luettua tätä kautta. Minut leikattiin viikko sitten,minulle tehtiin vatsalaukun ohitus ja kaikki sujui hyvin. Kivut oli aluksi kovemmat mihin olin varautunut mutta ne hiljalleen hiipuivat noin 3-4päivän sisällä. Nyt olen kuin elämäni kunnossa ja vaikeaa uskoa että todella vasta viikko leikkauksesta. Ruokailu ja veden juonti sujuu ohjeiden mukaan ja energiaa riittää. Kävelylenkkejä olen jo tehnyt ja odotan kovasti josko voisi jo pyörän selkään hypätä. Korkeimmillaan painoni on ollut 136kg josta monien jojoilujen jälkeen sain laihdutettua reilu sata kiloiseksi..noin 105-110kg. usean vuoden pysyin tuossa sadassa kilossa mutta kuten tiedämme se on vaarallisen paljon 171cm naiselle. Lapsesta asti olen ollut vaikeasti ylipainoinen jota erilaisin keinoin koitettu aina hallita ja hoitaa. Odotan kovasti sitä tunnetta miltä tuntuu olla normaalipainoinen,sitä en ole koskaan kokenut. Leikkuriin mennessä olin 99,8kg ja nyt viikko leikkauksesta 97kg. Paino nousi muuten 3kg osastolla,mikä kuulemma normaalia kun kudokset turpoo ja koko kroppa aivan nesteissä.

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

leikattu viikko sitten:-) Empty Vs: leikattu viikko sitten:-)

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Pe Maalis 13, 2015 8:23 pm

Onnea ja tervetuloa Laughing

Minut leikattiin 9.3. tarinaani näet toisaalla, jonne olen "blogimaisesti" vaiheita kirjoitellut.

Ei muuta kuin kirjoittelemisiin, täällä on hyvä porukka cheers sunny

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

leikattu viikko sitten:-) Empty Vs: leikattu viikko sitten:-)

Viesti kirjoittaja hellu Ti Huhti 14, 2015 5:42 pm

Mites sujuu pajunkissa? Onko vaikeaa rytmittää ruokailuja? Mulle kun annettiin ohjeeksi jo nyt ennen leikkausta aikaan totutteleen n.2dl annoksiin. On sitten leikkauksen jälkeen helpompi toteuttaa ruokavaliota. Mä olen lihonut näihin mittoihin ihan ruoalla ja leivän syönnillä. Paino vuoden alussa 137 ja nyt 127. Matka jatkuu hoikkuuteen ja leikkaus joskus syksyllä.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

leikattu viikko sitten:-) Empty Vs: leikattu viikko sitten:-)

Viesti kirjoittaja pajunkissa Pe Huhti 17, 2015 1:46 am

Hei Hellu. Kirjoitinkin tuonne tyynen ketjuun aiemmin tänään. Ruokailut sujuu hyvin mutta olen huomannut että töihin paluu kuukauden sairasloman jälkeen on ollut hyvin hankalaa juurikin ruokarytmin kannalta. Saikulla pystyi syömään sen kolmen tunnin välein ja todella antamaan aikaa syömiselle ja suunnittelulle mitä syö. Olen hoitoalalla työssä ja kiire on jatkuva koko työvuoron ajan..hyvä kun ehtii sen yhden tauon pitämään. Töistä kotiin tullessa onkin sitten niin väsynyt ja nälissään että voisi syödä hevosen. Sairasloman aikana en edes tuntenut nälkää. Myös se mitä otan evääksi on aina helppoa ja nopeaa syötävää eli aina rahkaa tai lämminkuppikeitto raejuustolla. Mutta ammattini on mikä on ja alalla on jatkuva kiire ja juostava kello kaulassa. Tälläkin viikolla oli useampi vuoro etten koko 8h aikana ehtinyt kuin rahkapurkin syödä..vettä onneksi menee helposti 2-3l/vrk. Nooh eiköhän se tästä..mutta kiire se ei lopu tällä alalla.

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

leikattu viikko sitten:-) Empty Vs: leikattu viikko sitten:-)

Viesti kirjoittaja hellu Pe Huhti 17, 2015 2:58 am

Tiedän tuon kiireen kun itsekin olen ollut hoitaja ja tunnollisena työntekijänä tulee ajateltua aina toisia kuin itseään. Nyt minulla on työelämä takana ja saan keskittyä tähän projektiin täysillä. Kuinka vatsasi suhtautuu kun et saa ruokaa tuleeko kipuja sitten kun on pitkään syömättä? Kaikenlaisia mietteitä sitä pyörittelee päässään. Mulla on tää kolme viikkoa eneilyä mennyt ihan ok mutta nyt vatsa teki stopin ja suoli ei toimi. Kova kylkikipu vaivaa päänsärky ja etova olo. Katson huomiseen pitäisikö mennä lääkärille. Mulla on muutenkin huonoa toi suolen toiminta kun kilpirauhanen ei toimi. Nyt kun on vähän ruokaa lakkasi kokonaan.Harmi kun paino putosi alkuun hyvin. Ensi torstaihin mennessä pitäisi olla 8kg pois josta uupuu vielä reilu 3kg. Toivon ettei mun taival pääty tähän jos en saakkaan kaikkea vaadittua pois. Vuoden alusta lähtien on pudonnut 10kg.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

leikattu viikko sitten:-) Empty Vs: leikattu viikko sitten:-)

Viesti kirjoittaja pajunkissa Pe Huhti 17, 2015 3:43 am

Pitkä syömättömyys ei aiheuta kipua ja edes se näläntunne ei ehdi aina tulla..lähinnä se väsymys on sitten kaamea. Ei sinun leikkaus siihen peruunnu vaikka ei jokaista tavoite kiloa pois saisikaan ja etenkin kun sinulla tuo kilpirauhas juttu niin ei se paino putoa samaa vauhtia. Ja elimistö on kyllä jännä..minullakin enen aikaan oli monen monta jumitus vaihetta,vaikka kuinka yritin ja tein kaikkeni niin paino ei pudonnut,ehkä ne on niitä elimistön lepovaiheita jollon kroppa tottunu jo tulemaan niukalla ravinnolla toimeen ja ei sen vuoksi polta energiaa tasaisesti.

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

leikattu viikko sitten:-) Empty Vs: leikattu viikko sitten:-)

Viesti kirjoittaja pajunkissa Pe Huhti 17, 2015 3:44 am

Ja hyvinhän sulla Hellu on tuo paino pudonnut..10kg on valtava määrä.

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

leikattu viikko sitten:-) Empty Vs: leikattu viikko sitten:-)

Viesti kirjoittaja hellu Pe Huhti 17, 2015 6:04 pm

Kiitos kannustuksesta Pajunkissa. Valvoin yön kipuni kanssa ja illalla otin Laxoberon kuulia sekä tänä aamuna movicolia(yäk). Nyt sain käytyä vessassa ja aionkin tän loppupuolen syödä keitettynä kasvikset. Ilmeisesti kaali ja salaatti sulaa huonosti.Kipu helpotti kun sai suolen auki mutta päänsärkyä on vielä. No lepoa tänään niin eiköhän se tästä parane.Tsempit sinne. Luin tuota alkupään kirjoituksia niin ollaan saman pituisia mutta mulla painoa vielä 127 kg. Aivan kamala luku. Olen v. 81 painanut 73kg jolloin menin naimisiin. Laihdutin painonvartijoissa ennen häitä 23kg ja sitten aloin odottamaan esikoistani. Raskaaksi tulo on ollut hankalaa kun endometrioosi on vaivannut nuoresta asti. No toinen lapsi syntyi 3vuoden päästä ja siihen ne sitten jäivät. Olisin halunnut ainakin 4 mutta luonto päätti toisin. Tuli kohtukasvain ja leikattiin 97. Sen jälkeen olen pikkuhiljaa lihonut näin valtavaksi. Onneksi on nuo 2,tyttö ja poika ja olen päässyt 2lapsenlapsen mummiksi.Nyt nautimme mieheni kanssa niistä. Aika usein käymme Helsingissä missä lapsemme perheet asuvat. Kiva kun voi kirjoitella tänne ajatuksia kun täällä maalla ei paljon ystäviä ole.Iloisiin kuulumisiin sinne😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

leikattu viikko sitten:-) Empty Vs: leikattu viikko sitten:-)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa