Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen?

4 posters

Siirry alas

Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen? Empty Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen?

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Pe Helmi 13, 2015 7:31 pm

Siinäpä se minun mietteeni tällä erää onkin. Eli oletteko te leikatut kaikki joutuneet käymään myös roikkoleikkauksen läpi? Vai onko iho "vetäytynyt" omia aikojaan riittävästi? Rolling Eyes

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen? Empty Vs: Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen?

Viesti kirjoittaja trintilla La Helmi 14, 2015 4:14 pm

Eiköhän se riipu (heh heh) pitkältikin lähtöpainosta, iästä ja muutenkin taustoista. Itse olin pahimmillaan 104kg, pudotin 35 ja en varmasti olisi päässyt roikkoleikkaukseen julkisella vaikka olisin halunnut, koska roikot eivät olleet terveydellisesti haitaksi (ei siis hiertymiä yms.). Eli ei, kaikki eivät tarvitse eivätkä pääse roikkoleikkauksiin.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen? Empty Vs: Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen?

Viesti kirjoittaja Lellukka La Helmi 14, 2015 7:32 pm

Joskus tässä katselin youtubesta erään amerikkalaisen sleeveleikatun vlogia ja hän on nykyään joku neuvoja näissä asioissa. Siinä sitten joku ihminen oli postannut hänen Q&A (questions & answers) vlogiin tämän saman kysymyksen ja mielestäni hän vastasi tosi hyvin siihen, eli kannattaa mennä peilin eteen alasti jo ennenkuin on laihtunut. Seistä siinä ja tarkistaa mitkä paikat roikkuvat, eli yleensä allit, alavatsa, alaselän jenkat, joskus pakarat ja sisäreidet sekä todella isossa painossa ulkoreidet + lantio.
Jos nuo edellämainitut roikkuvat jo silloin kun painoa on vielä paljon on todennäköistä että ne tarvitsevat leikkauksen laihtumisen jälkeen. Sleeveleikkaus on nostamassa suosiotaan mm. amerikassa ja euroopassa juuri sen takia koska siinä leikkauksessa paino putoaa hitaammin kuin bypass leikkauksessa vuoden aikana joten nahka kerkeää sopeutua painonpudotustahtiin.
Itsekin luulin ensiksi että sleeveleikkauksen jälkeen laihtuu vain ja ainoastaan ensimmäisen vuoden aikana, mutta eihän se niin ole..sen ensimmäisen vuoden jälkeen painonpudotusvauhti vaan hidastuu ja kroppa alkaa tottua ja totutella siihen uuteen elämään. Sen ensimmäisen vuoden jälkeen voi toki laihduttaa enemmänkin mutta se vaatii sitten jo vähän muutakin kuin pelkän ruokavalion *selittää suu vaahdossa ja menee asiasta ihan sivuraiteille*
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen? Empty Vs: Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen?

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi La Helmi 14, 2015 11:30 pm

Kiitos. Valaisi kovasti. Mulla alku paino 105, ja kyllä, roikkuu. Kuvat otin eilen kun ene alussa. Sen perusteella mut varmaan "ympärI leikataan" jossain vaiheessa... :p

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen? Empty Vs: Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen?

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi La Helmi 14, 2015 11:30 pm

Kiitos. Valaisi kovasti. Mulla alku paino 105, ja kyllä, roikkuu. Kuvat otin eilen kun ene alussa. Sen perusteella mut varmaan "ympärI leikataan" jossain vaiheessa... :p

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen? Empty Vs: Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen?

Viesti kirjoittaja Kimby Su Helmi 15, 2015 12:35 am

Lellukka kirjoitti:Sleeveleikkaus on nostamassa suosiotaan mm. amerikassa ja euroopassa juuri sen takia koska siinä leikkauksessa paino putoaa hitaammin kuin bypass leikkauksessa vuoden aikana joten nahka kerkeää sopeutua painonpudotustahtiin.
Itse sleevattu 2009 ja ekan kerran kuulen tällaisesta argumentista. Mistä tällainen tieto on peräisin?

Olen itse mukana SLEEPAAS-tutkimuksessa jossa verrataan sleeve/GBP laihdutustuloksia enkä ole kirurgien suusta tällaisesta ikinä kuullut. Tällä hetkellä näyttä tutkimuksen mukaan että mitään merkittävää tilastollista eroa ei ole sleeven ja GBP laihdutustuloksia 5 vuoden ajanjaksolla. Tämä suomailainen tutkimus on ainoa tutkimus. Muita numeroita kun olen aiheesta nähnyt esim. ruotsista perustuvat tilastoihin jotka eivät ole päteviä kertomaan faktaa laihdutustuloksista koska lähtökohdat ja leikkustekniikan kriteerit ovat olleet erilaiset. Tutkmuksessa kaikki kandidaatit ovat asamlla viivalla ja leikkaustekniikkaa arvotaan. Mulle tosiaankin osui sleevearpa.

Itse olen roikkoleikattu, peräti 2 kertaa töölöön sairaalassa. Kirurgilta kun tivasin että mikä määrittää sen miten iho paluataa niin se sanoi että 70% geenit ja 30% elintavat (esim. tupakanpoltto) En ole koskaan kuullut että A) Sleeve laihtuisi hitaammin enkä B) että hitaammin laihtuminen vaikuttaisi ihon palautuskykyyn.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen? Empty Vs: Laihtumisen jälkeen, tarviiko kaikki leikatut roikkoleikkauksen?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa