Plörinöitä näin aluksi

Sivu 7 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Vs: Plörinöitä näin aluksi

Viesti kirjoittaja Annniina lähetetty Pe Elo 19, 2016 6:20 pm

Mua ei taas haittaa ollenkaan, voisin kuunnella sitä aamusta iltaan lol!
Sanoin muuten sille yhdelle etten käy joka päivä vaa'alla, ymmärsi yskän Smile
Työniloa!

Annniina

Viestien lukumäärä : 539
Registration date : 09.02.2015

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Annniina lähetetty Su Elo 21, 2016 10:45 pm

flower

Annniina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Miumau lähetetty Ke Elo 24, 2016 6:33 pm

Offtopic:kia eli asian vierestä. Tämä liittyy puhtaasti elämänlaatuun ja jaksamiseen. Eli olen ollut nyt vähän yli kolme kuukautta töissä, joka ei sovellu persoonallisuudelleni (hoivatyötä/henk.koht.avustaja). Olen työssäni hyvä ja teen sen 100% lasissa. Tämä työ kuitenkin vain syö energiaani eikä anna sitä millään tasolla takaisin, joten alan olemaan loppuunkulutettu ja olen jaksanut tehdä päivät vain sillä ajatuksella, että tämä on vain väliaikainen ratkaisu. Enää on jäljellä viikko ja sitten siirryn omanlaisempaan työhön. Kirjoitan tästä ihan vain sen takia, että haluan muistuttaa itselleni ja muille kuinka tärkeää tasapaino elämän kaikkien alueiden välillä on. Perhe-elämä on kärsinyt aika lailla töissäviihtymättömyydestäni (mikä sanahirviö!) ja odotan innolla sitä aamua kun lähden töihin hymy korvissa enkä itku kurkussa. Ruoan laatu on mitä on, koska energiaa sen miettimiseen ei ole (silti min.vaatimukset täyttyvät), ja "lohtusyöminen" on kovasti mielessä, muttei palannut (koska tiedostan miksi haluaisin syödä). Tämä negatiivisuus syö sisältä, olen kuitenkin melkoisen positiivinen ihminen noin yleisvireeltäni. Peilikuva on pelkkää roikkoa ja ryppyä ja itsetunto on jossain kadoksissa (löytyy mitä todennäköisemmin villasukkalaatikosta).

Muistakaa pitää hyvä huoli siitä, että annatte rakkautta myös itsellenne ja pidätte huolen antoisasta elämänlaadusta, mitä se jokaisen kohdalla sitten tarkoittaakin. Elämässä on oikeastaan vain tämä hetki, joten muistutan itseäni pysähtymään sen äärelle ja nauttimaan hetkestä.

Aurinkoista syksyä kaikille!
Miumau

Viestien lukumäärä : 171
Registration date : 23.01.2015

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Annniina lähetetty To Elo 25, 2016 7:42 pm

Miumau, puhut nyt kyllä niin viisaita! Töissä ollaan kuitenkin suurin osa päivästä ja jos se tökkii, niin ihan varmasti tökkii lopulta kaikki muukin.

Annniina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja HyeeNa! lähetetty Pe Elo 26, 2016 1:32 am

Jep. Mulla on tästä kans paljon omakohtaista kokemusta. Omalla kohdalla tilanne pääsi niin pahaksi etten kyennyt edes ajattelemaan työelämää useisiin kuukausiin. Voidaan kai puhua jo vuodesta. Vasta tänä keväänä olen uskaltautunut vakavissani ajattelemaan takaisin työelämään lähtöä.
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 982
Registration date : 26.08.2011

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Annniina lähetetty Ti Syys 27, 2016 9:27 pm

Hei Miumau, muistelen että sulla löytyi sappikiviä ultrassa. Jätettiinkö ne sinne elelemään? Leikataanko ne jossain vaiheessa? Oisko ollut mahdollista, että ne oltaisiin leikattu samalla kuin massu?

Annniina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Miumau lähetetty Su Loka 02, 2016 3:23 pm

Annniina: ennen leikkausta löytyi se yksi sentin sappikivi. Ei ole vaivannut koskaan, joten ei leikattu. Taitaa se sappikivien poisto ohituksen yhteydessä olla vähän kortilla jos ei mitään oireita ole ollut jne. Siirtävät sitä leikkuuta mielellään myöhemmäksi.
Miumau

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Miumau lähetetty Ke Marras 16, 2016 7:06 pm

Pitkästä aikaa kuulumisia. Käväisin tänään sisätautilääkärillä 1-vuotis tarkastuksessa. Kaikki arvot ok. Paino on jumahtanut, ja saa jumittaa ihan rauhassa vaikka seuraavan puolen vuotta, että tämä oma pää pääsee mukaan muutoksiin. Kevyt olo on ihana asia, mutta tuo peilikuva on kaikkea muuta. Keskityn työstämään minäkuvaa tuon kaiken muun lisäksi. Ensi viikolla olisi se ravitsemusterapeutin tapaaminen. Noottia tulee varmasti monesta pienestä asiasta. Olen kuitenkin itse tyytyväinen syömisiini, vaikka kaikki ei 100%:sti menekään ohjeiden mukaan. Joulua odotan, ja riisipuuroa. Muita mielihaluja ei vielä ainakaan ole Very Happy

Valkoista joulunodotusta!
Miumau

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Miumau lähetetty Ma Joulu 05, 2016 11:24 am

Kyllä huomaa  miten alkuinnostuksen jälkeen ovat käynnit vähentyneet palstalla. Sama sääntö taitaa päteä ihan kaikkeen. Välillä hävettää oikein kun miettii, ettei päivitä kuulumisiaan pitkään aikaan, mutta eipä niitä kuulumisen muutoksia niin usein tulekaan Laughing . Tunnen melkoista kiitollisuutta siitä, että kohdallani kaikki on mennyt fyysisesti todella hyvin. Psyykkinen puoli tosiaan laahaa jäljessä, siinäkin ainoa tapa helpottaa asioita on aika ja armollisuus. Takaraivossa nakuttaa "laihduttaja" -minä joka ruoskii jumittavasta painosta (liikakiloja on vielä rutkasti) ja tehokkaasti estää nauttimasta tästä ihmeen kevyestä olosta minkä olen saavuttanut. Sairaalan tavoitteen leikkaukselle olen myös saavuttanut joten sieltäkään ei mitään huomauttamista asioista. Niin, ravintoterapeutillakin kävin ja noottia tuli niistä asioista joista itsekin olin ruokapäiväkirjaan kirjannut, eli lisää vettä ja enemmän kasviksia. Muuten oli tyytyväinen, joten se vahvisti oman pään mielipidettä asioista, joita olen tehnyt jotta olo olisi hyvä. Olen vieläkin sitä mieltä, että jokainen leikkauksen läpikäynyt on yksilö ja hyvän olon aakkosetkin ovat yksilöllisiä, oma vointi on se paras mittari. Verikokeet jne auttavat hienosäätämään ruokavaliota tarvittavaan suuntaan ja odotan, että nuo puutokset jne näkyvät kunnolla vasta parin vuoden jälkeen kun omat varastot ovat mahdollisesti tyhjentyneet. Opettelemista tämä on vielä pitkään ja se ei sinänsä ole mikään "ongelma". Katsotaan sitten sen neljän vuoden päästä Smile
Miumau

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja HyeeNa! lähetetty La Joulu 10, 2016 8:48 pm

Näinhän se menee, kun itse on saanut foorumista sen tärkeän ja tarpeellisen vertaistuen jotta pääsee itse uudessa elämässä liikkeelle, sitä huomaa kuinka arki muuttuukin yllättäen ihan normaaliksi elämäksi ja arjen taivallukseksi. Silloin ei enää koe foorumia niin tarpeelliseksi kuin aikaisemmin, ihan normaalia edistymistä nimenomaan positiivisessa merkityksessä. Smile
Itse olen roikkunut täällä jo n. vuotta ennen leikkausta ja nyt kun leikkauksesta on kohta jo 4 vuotta niin olen täällä edelleen ja moooonet monet naamat on tulleet ja menneet. Smile
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 982
Registration date : 26.08.2011

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Miumau lähetetty To Maalis 30, 2017 4:24 pm

Pitkästä aikaa täällä. Oikeastaan mikään ei ole muuttunut mitä tulee vatsanohitukseen ja sen jälkeiseen elämään. Ruokailurytmi on löytynyt ja aika lailla rutinoitunut. Painosta en paljoa stressaa (vieläkin runsaasti ylipainoa) vaikka pidän huolen, ettei se pääse nousemaan. Olo on hyvä kun muistan juoda ja syödä oikein, ajoittaisia "repsahduksia" tulee, mutta koko ajan harvemmin. Vieläkin ihmettelen vaatteita pukiessani päälle, kun ne eivät kiristä. Sitä oli niin tottunut koko ajan kiristyviin vaatteisiin, etteivät aivot miellä vieläkään sitä, että vaatteet voisivat pysyä sopivina pidemmänkin aikaa. Olo on kevyt ja fyysisesti menee mukavasti. Roikkoja yritän katsella peilistä lempeällä silmällä ja hyväksyen. Eiköhän se tästä taas.
Miumau

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Annniina lähetetty Pe Maalis 31, 2017 2:03 pm

Voi Miumau, olipa mukavaa kuulla sinun kuulumisiasi Smile Tuleeko roikkojen leikkausasioista puhetta 2-vuotistarkastuksessa?

Annniina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Miumau lähetetty Ma Huhti 03, 2017 3:19 pm

Anniina: oli siitä jo puhetta tuolla yksivuotis -tarkastuksessa. Mutta kun tuo bmi ei ole lähelläkään sitä leikkauskriteerirajaa, niin en laske sen päälle yhtikäs mitään. Tärkeämpää minulle on ollut normalisoida oma syöminen ja jos paino ei laske tarpeeksi kirurgisiin operaatioihin, niin sitten on laskematta. Laihduttamaan en suostu, koska silloin tulokset eivät ole koskaan olleet (minulle henkilökohtaisesti) pysyviä. Muutenkin nuo roikkojen leikkaukset (ovat todella pahat jo nyt) ovat minulle taas ison harkinnan paikka. En kauhian kepeästi lähde niitä leikkauttamaan. Mutta sekin nähdään sitten joskus loppuvuodesta mitä mieltä asiasta ollaan.

Kauniita kevätpäiviä jokaiselle!
Miumau

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Miumau lähetetty To Syys 28, 2017 8:31 pm

Hei pitkästä aikaa. Kuulumisiakin tällä kertaa, ennen tuota lähestyvää 2-vuotis tarkistusta. Ihmettelin outoa jaksamattomuuttani tuolla alkukesän kynnyksellä, hb oli vielä 120, mutta olo oli todella väsynyt. Sellainen fyysinen väsymys, ei henkinen. Ostin sitten apteekista rautatabletteja ja kappas kummaa, olo parani  kuukauden sisään ja hb:kin nousi 130:een ja vielä kun maksoin itseni kipeäksi yksityisellä ja teetätin muutamat veritestit, niin rautavarastotkin olivat ok (terveyskeskuksessa oli kesäsulut). Oli muuten maailman turhin käynti yksityisellä sisätautilääkärillä. Lääkäri ei tiennyt ohituksista yhtikäs mitään, sain sitten infota asioista urakalla ja kertoa senkin, ettei sokerirasitusta saa tehdä ohitetetuille. Mutta.. veriarvot näyttävät nyt hyviltä ja olokin on taas mallillaan.

Painosta sen verran, ettei se paljoa laskenut ole, muttei noussutkaan. Nyt tosin koitan katsoa hieman tarkemmin mitä suuhuni pistän, koska sokeririippuvuuteni nostaa aika ajoin päätään ja haluan pysyä kontrollissa syömiseni suhteen. Ruokien annoskoot ovat selkeästi suurentuneet, mutta pysyvät kohtuudessa. Ja paljon asiaan vaikuttaa se mitä syön.

Tuo raudanpuutos taisi olla se isoin asia. Olo pysyy hyvänä kun muistan syödä oikein (valkoinen sokeri aiheuttaa hypoja herkästi) ja otan vitamiinilisäni säännöllisesti (nyt se rautakin lisänä). Vieläkin ihmettelen kevyttä oloani ja sitä etteivät vaatteet vieläkään kiristä vaan pysyvät sopivina tai löystyvät hitaasti.

Tämä tältä erää   Smile
Miumau

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Miumau lähetetty To Marras 16, 2017 6:44 am

Johan nyt. Yli puolen vuoden jumitus irrotti otteensa, ja näyttää siltä, että paino tipahtelee sopivasti alle 30bmi:hin tuohon 2-vuotis tarkastukseen. En olisi uskonut.
Oli muuten harvinaisen ikävää kirjoittaa ylös ravitsemusterapeutille sitä ruokapäiväkirjaa. Huomasin, että pääkoppa sekosi tuosta täysin, ja saavuttamani tasapaino ruoan/nälän suhteen heitti häränpyllyä. Laukaisi minussa taas sen "pakkolaihduttaa" -ajatuksen, joka pisti vanhan ja ikävän levyn pyörimään päässäni. Parisen viikkoa meni, että sain taas omasta luonnollisesta syömisestäni kiinni. Olen tuosta asti pohtinut paljon sitä, kuinka kovasti arvostan nykyistä suhdettani ruokaan, se on suurimmaksi osaksi polttoainetta, ei lääke pahaan oloon/hyvään oloon/mihin tahansa oloon. Oletan, että en koskaan pääse täysin irti ruoan väärinkäytöstä, mutta olen hirmuisen ylpeä siitä mitä olen saavuttanut ja onnellinen ohituksen tuomasta avusta. En usko, että olisin onnistunut ilman leikkauksen tuomia rajoituksia, jotka ovat auttaneet uusien ruokailutapojen oppimisessa.
Lisää löpinää sitten kun on lisää löpistävää.
Miumau

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Miumau lähetetty Ke Marras 29, 2017 9:56 pm

Jahas. Ei siellä 2-vuotis tarkastuksessa kauheasti ollut mitään uutta. Kaikki veriarvot ok. Ravitsemusterapeutti huomautti vain rasvoista, pitää huolehtia sen riittävyydestä, kasvirasvojen siis.  Sain lähetteen plastiikalle ja kyselen siellä sitten asiantuntijoiden mielipiteitä omista roikoistani. Bmi on nyt sitten nippanappa alle sen 30 eli olen lievästi lihava. Jei *nauraa*

Ei tässä muuta kuin hyvää joulunodotusta =)
Miumau

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 7 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: