Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mervi täällä moi...

4 posters

Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja Mervi Pe Joulu 05, 2014 1:08 am

Oon Hiljatain liittyny tänne foorumiin,en ole mikää ihme kirjoittelija,mut jos täs ny jotakin kehittelisi. eli oon Mervi ja ikää 46v.
rovaniemen kunnasta.vuonna 2011 todettiin 2 luokan diabetes,olen tablettihoidolla(velmetia) ja mullahan tämä ylipaino.2 v sitten oli lähtöpaino 135g,laski sitten muutaman kilon ku söin nutrilettiä,mutta niitäkään ku ei saa jatkuvaa,vaikka liikun paljon,sorrun sitte syömään liian hyvää ja liikaa pale kesällä sain painon putomaan 112 kiloon,mutta ny se taas nousee 116kg. No käyn säännöllisesti diabeteshoitajalla ja lääkärin tarkistuksessa,verikokeissa ja sydänfilmitki otettu jo pariinkin kertaan.kuuntelen kyl tarkkaan ruoka ym ohjeet mut se vaan jossain vaiheessa menee väärää suuntaan.. no ny tossa lokakuussa-14 olin viimeksi lääkärin tarkistuksessa ja alkoi puhumaan olenko miettinyt laihutusleikkausta,no sillo en osannu siihe vastata ja ny jälkeenpäin olen alkanut miettimään asiaa,jos ottaa lääkärille puheeksi ku mulla on 15 päivä puhelinaika,kn kävin tänään paastoverikokeissa niin kuulen ne tulokset ja samalla voin siitä leikkuus asiasta puhuakin.pikkusen vaan jännittää mutta eiku rohkiasti vaan santa
verikokeissa oon käyny nyt pariin kerta tänä vuonna,lokakuussa ja ny joulukuussa,aiemmat arvot oli hyvät,kolestrolia on ja siihe sain lääkkeet.
no tämmöstä nytte...


Mervi

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Rovaniemi
Registration date : 03.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja trintilla La Joulu 06, 2014 10:43 pm

Mulla oli 2. tyypin diabetes, lääkkeenä tabletti, metformiini. Leikkauksesta on nyt kohta 3 vuotta ja leikkausaamu on viimeinen jolloin tabletin otin. Viimeksi testattiin paasto ja pitkäsokeri puolivuotta sitten ja arvot ihan kuin terveellä, ja lääkäreiltä diabeteksen osalta terveen paperit.

Pahimmillaan painoin siis 104kg (160cm pitkä) ja nyt jumissa 70-75 kg kohdalla Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja Mervi La Helmi 04, 2017 9:39 pm

mulla jäi se leikkaaminen sillo vaan jossitteluksi... mutta kävin tammikuussa lääkärillä ja oli sillo siitä puhetta mutta se sano et pitää saada vielä muuan kilo painoa pois.paino oli 26.1.2017 114.0 kg ja ny tänään 111.8kg aamupainot. 6.2 on sillä soittoaika ja viime käynnillä sille piti tehä mun ruokaseuranta et mitä syön ja mitä annoksia.. päivässä viikon seurannan jätin. no puhun sitte maanantaina sille. itse kyl olen ny varma et sinne laihutusleikkaukseen haluan.LKS,ssä Rovaniemellä leikkaavat jos sinne sitte joskus pääsee... Rolling Eyes

Mervi

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Rovaniemi
Registration date : 03.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja Mervi Ma Helmi 06, 2017 3:58 pm

lääkäri soitti tänään 6.2.2017 ja puhuttiin myös laihdutusleikkauksesta eli lähete lähtee nyt sitten sinne leikkaukseen,painoa pitää saada 10 kg pois vielä ennen tulevaa leikkausta. ja ensin tulee kutsu ravintoterapeutille sitä sitten ootellen ensin.

Mervi

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Rovaniemi
Registration date : 03.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja petraisa To Helmi 09, 2017 3:21 pm

Mervi, hyvä päätös!
petraisa
petraisa

Viestien lukumäärä : 118
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 27.01.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja Mervi Pe Helmi 10, 2017 4:30 am

Kiitos Petraisa Cool  en anna periksi vaikka paino humpaakin ny ensimmäisten viikkojen aikaan, nestettähä se vaan  on mikä kertyy kun juo paljon vettä,päätin että jos viikon välein vaan käy puntarilla ja mittailen myös vyötäröä,vyötärönympäryksestäkin lähteny muuan sentti Rolling Eyes  ja kävin tänä aamulla jo klo 7.00 aamukävelyllä bounce mikäpä  se koirien  kanssa lähtee reippaalemmaan mutta harvoin kyl jaksanu lähtee niin aikasin vielä Rolling Eyes

Mervi

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Rovaniemi
Registration date : 03.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja Sofia40 Su Maalis 25, 2018 12:47 am

Olitko Mervi leikkauksessa?

Sofia40

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 24.03.2018

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja Mervi Su Huhti 22, 2018 11:06 pm

en ole vielä käynyt leikkauksessa,paino on päässy humpaan ja jumii nyt 107-106 kg nurkilla.minun täytyy saada paino 102kg ennen kuin pääsee ensin gastroskopiaan. Shocked

Mervi

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Rovaniemi
Registration date : 03.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja Sofia40 Ma Toukokuu 07, 2018 6:55 am

Mulle sanottiin, ettei vatsaa nykyään tähystetä, ellei ole jotain erityistä syytä eli mulle ei tehdäkään tähystystä ennen leikkuria, mikä tietty ihan kiva asia sinänsä.
Tsemppiä ja pinnistystä Mervi! Kyllä sä saat tuon 4-5kg pois! Ootko pussikeitoilla nyt? Mä eneilin pussikeitoilla sen 4 viikkoa ja 7kg piti saada pois ja kaikki on nyt linjassa leikkuria varten. Nyt vaan jonotetaan ja vois harjoitella leikkurin jälkeistä ruokailua.

Sofia40

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 24.03.2018

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja Mervi Su Toukokuu 13, 2018 8:01 pm

no mulle ainakin sanottu et pitää käydä ensin siel tähystyksessä ku on saanut sen painon laskeen muutaman prosentin mulla se  siis pitää mennä sinne 102kg ja sitte varata sinne tähystykseen aika ja samalla ravintoterapeutille se toinen aika ja mulle sillo eka käynnillä Ravintoterapeutti sano et yritettään ensin vaan normaali ruokavaliolla ettei kuulemma vielä  eneillä pusseilla mutta ne pussit tulee sitten vasta sen jälkeen ku oon päässy sinne 102kg huikkeille,semmosen käsityksen kyllä sain sillo ja se et hokasin ny et mistä mulla tuo paino heittely ny johtuu niin toven näköisesti siitä et ko mulla on vaihdevuodet et vaikuttaako se ny tuoho et paino humpaa ja ku en kyllä syö sitä ruokaa  liikaa kuitenkaan,pieniä annoksia.kyllä se paino lähtee mutta luultavasti en kyl ennen kesää sinne leikkaukseen ehi koska tääl ei leikata kesällä,mutta onpa sitte kesä aikaa puotella..

paino nyt 106.5kg

paino 21.9.2018 punnittu 103.2kg bounce

Mervi

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Rovaniemi
Registration date : 03.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Mervi täällä moi... Empty Vs: Mervi täällä moi...

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa