Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Verensokeri

+3
satu
hansu
Natte
7 posters

Siirry alas

Verensokeri Empty Verensokeri

Viesti kirjoittaja Natte Ke Syys 12, 2012 2:34 pm

Kuinka tarkkoja joudutte olemaan syömisienne kanssa, ettei sokerit nouse? Minulla nousee sokerit tuonne 11-12 kun syön jotain hiilareita. Olen menossa lääkärille, mutta tiedän ette tunne meitä leikattuja yhtään.

Natte

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : JKL
Registration date : 16.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja Natte To Loka 04, 2012 1:01 am

Siis ei kenelläkään??

Suolisto on niin hankala nykyisin Sad Sattuu, pierettää ja lurisee. Ilman maitohappobakteerien päivittäistä syömistä olen aivan kuralla. Iltaisin maha on niin kipeä etten saa unta.

Natte

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : JKL
Registration date : 16.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja hansu To Loka 04, 2012 1:11 am

Minulla nuo sokerit pikemminkin romahtaa liian alas. Aamupalan jälkeen sokerit saattaa olla 2-3 välillä. Ennen leikkausta sokereiden kera ei ollut ongelmia tai siis ei ollut diagnosoitua sokeritautia. Sitä, miten korkealle hujahtavat en ole tullut edes mitanneeksi. Mittaukset olen tehnyt töissä, kun jalat eivät ole tahtoneet enää kantaa ruhoa eteenpäin...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja satu Ke Marras 14, 2012 2:39 pm

minullakaan ei veren sokerit nouse pikemminkin laskevat ja saavat olon voimattomaksi
satu
satu

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : tervola
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja nordbariatric La Marras 24, 2012 1:14 am

Mikäli diabetesta ei ole todettu ennen leikkausta, sokeriarvojen ei periaatteessa pitäisi kovasti vaihdella. Arvojen vaihteluun voi olla useampi syy. Leikatuilla henkilöillä, joilla on aikuistyypin diabetes syynä on todennäköisesti ruoansulatuselimistön levittämät hormonit, jotka stimuloivat haiman beeta-soluja. Nämä beeta-solut vapauttavat insuliinia, joka laskee glukoosin tasoa veressä. Lisäksi leikkauksen jälkeen kudosten herkkyys insuliinille kasvaa ja tästä johtuen kudokset ottavat vastaan enemmän insuliinia ja sitä jää vähemmän vereen.

Saattaa myös olla, että leikkauksen jäkeiset muutokset ruokailutottumuksissa yksinkertaisesti normalisoivat glukoosiaineenvaihduntaa. Hiilihydraattien vähentynyt nauttiminen saattaa myös johtaa alentuneisiin sokeriarvoihin.

Mikäli sokeriarvot tuntuvat kovasti vaihtelevan kannattaa niistä jutella esimerkiksi ravitsemusneuvojan tai endokrinologin kanssa. Sokeripitoisuudet kannattaa myös tarkistaa säännöllisin väliajoin.

Terveisin,
Marika
Laihdutusleikkausklinikan edustaja
nordbariatric
nordbariatric

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Kaunas
Registration date : 06.11.2012

http://www.nordbariatric.com/fi

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja satu Pe Marras 08, 2013 6:21 pm

minulla on ollut jo enne leikkausta aikuistyypin diabettes 2 jos unohdan syödä ja liikun laskee sokerit alas liikaa en ole viellä päässyt lääkkehistä eroon enkä sitä etes odota mutta vähentyneet ehkä ovat käyn kyllä kaiken mailman tutkimuksissa ja hoidoissa niin että en itekkään kohta perässä pysy minun paikkakunnalla kaikki ovat heti huolissaan jos meinaa mitään tapahtua huonompaan suuntaan.
satu
satu

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : tervola
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja trintilla La Marras 09, 2013 7:50 pm

Minulla oli ennen leikkausta diagnosoitu 2.tyypin diabetes, jota hoidettiin metformiini tableteilla. Leikkauksen jälkeen en ole syönyt yhden yhtä tablettia. Paastodokerit ovat alle 6 ja 2h ruuan jälkeen 6-8. Toukokuussa (reilu vuosi leikkauksesta) otettiin kaikki mahdolliset sokerit ja muut kokeet, ja lääkäri julisti minut parantuneeksi diabeteksesta Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja satu Su Marras 10, 2013 8:22 pm

Kumpa mullekkin kävisi noin Smile
satu
satu

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : tervola
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja satu La Maalis 08, 2014 9:22 pm

minäkin varmaan kohta pääsen diabettes lääkkeistä eroon
satu
satu

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : tervola
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja alati roculis Su Maalis 16, 2014 5:19 am

Ei diabetes-lääkitystä, diagnoosina kuitenkin vielä diabetes. Pitkäaikaissokeri viime kesänä 5.4. nyt helmikuussa 6.2. Tulkinta?

alati roculis

Viestien lukumäärä : 77
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 08.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja meevin Su Maalis 16, 2014 5:48 pm

Samoin täällä, lääkkeet ja leikkausreissuun. Sokerit aamuisin (paasto) kuuden luokkaa, vähemmän olen muistanut noita aterianjälkeisiä katsoa.. Mutta haaveena saada olla ilman lääkitystä jatkossakin, verenpainelääkekin on jo puolitettu.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Verensokeri Empty Vs: Verensokeri

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa