Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kysymyksiä after abdominopalstia

+2
muuminmamman4
belly
6 posters

Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja belly Su Huhti 22, 2012 4:28 pm

moi !
Nyt kun on leikkauksesta selvitty on löytynyt paljon uusia kysymyksiä. Ekaks;tukiliivi. Miten pystytte esim.istumaan se päällä? Mulla se taittuu istuessa tuosta nivusten kohdalta niin että painaa suoraa haavaan ja kirvelee. Pitää olla puolimakaavassa tai makaavassa asennossa koko ajan. Seisominen ja kävely eivät tunnu pahalta. Miten tätä jaksaa pitää 6 viikkoa...No, ei saa nyt valittaa (kai)kun viimeinkin sain roikot pois. Sitten dreeneistä. kuinka kauan olette niitä pitäneet ja erittivätkö pitkään?Mut leikattiin 18.4 ja tasan viikko leikkauksesta vasta poistetaan. Lääkäri perusteli sen niin,että kun on iso alue poistettu,eritystä on runsaasti ja sen pitää tulla pois. Ymmärrän. Olen kehitellyt kaikenlaisia virityksiä dreenipussien kuljettamiseen mukana, mutta ei niiden kanssa esim.ulos viitsi lähteä.
Kuinka kauan teillä on ollut turvotusta ja millä alueella? mulla on alamaha ihan litteä mutta sitten siinä yläpuolella on kiva kupu, näyttää aika omituiselta. Mutta eihän se nyt vielä voi ollakkaan lopullisessa kuosissaan. Tuntuu että olen liaan hätäinen kaikessa, yritän liikkua ja touhuta ja sitten väsyn ja tulen kipeäksi. Tosin kivut eivät ole mitään kamalia.
Vähän on nyt henkistä väsymystä ja kärsimättömyyttä vaikka kaikki on mennyt ihan hyvin, ei komplikaatioita toistaiseksi. Kunhan saan nuo dreenit pois ja pääsen ulos kävelemään alkaa varmasti tuntua paremmalta.
Kiitos jo etukäteen jos joku ehtii vastata.

belly

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : pohojanmaa
Registration date : 28.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Huhti 23, 2012 1:19 am

Moikka Belly =)
MIssäs päin sinut leikattiin? MInulle tehtiin kyseinen leikkaus täällä Kokkolassa ja painoo lähti runsaat 9 kiloa :O .....
ensinmäinen dreeni otettiin pois seuraavana päivänä ja toinen tänään (minut leikattiin myös siis 18 päivä......)
Tukiliivi on todella tympee ja epämukava mutta sen 6 viikkoa sitä on kuulemma pidettävä... Alamaha on littee ja ylhäällä pallo, se kuuluu varmaan asiaan kaikilla? Itsellä laski hb 96 ja nyt otan klexanea 11 päivää...
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja belly Ma Huhti 23, 2012 2:10 am

Mut leikattiin Seinäjoella. Jouduin tänään käymään tk:ssa kun oli vähän lämpöä ja muutenkin vetämätön olo. CRP oli onneksi normaali, eli ei tulehduksia. HB oli mulla 109, eli vähän alakantissa. Sattuiko tuo dreenien poisto? Ja milloin pääsit sairaalasta? Iso kimpale en sinusta kadonnut Smile Minulta lähti reilut 6 kiloa mahareppua. Isoja ovat nämä leikkaukset joten toivutaan rauhassa ja mennään toiveikkaina kohti kesää flower

belly

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : pohojanmaa
Registration date : 28.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja Aurinkomuori La Huhti 28, 2012 12:53 am

Hei, mulla lähti eka dreeni vahingossa neljän päivän jälkeen leikkauksesta kotona. Ja toinen otettiin kuuden päivän päästä.
Parempi pitää (ja ylpeästi) niitä jos vielä erittävät, niin se vähentää myös turvotusta. Tiedän että niiden kanssa ei ole kiva liikkua, mutta niiden pitäminen parantaa lopputulosta. Tosin joillakin ei tule juuri mitään eritystä...

Itselläni on tässä neljättä viikkoa kauhea turvotus päällä yläkropassa ja jaloissa leikkauksen jälkeen. Itse leikkausalue on suht pinkeä ja ilman turvotusta. Mutta se näyttää todella hassulta, kuin potkupallo on nyt ylämahassa.
Mutta minulta lähtikin "vain" kaksi kiloa ihoa alarepusta. Ei rasvaimua lainkaan.

Hb:ni oli matalimmillaan 69, vaikka ennen leikkausta se oli 144.
Tukiliiviä pidin kolme viikkoa yötä päivää. Sitten pesin sen, ja ostin myös spanks-tyylisiä korsetteja. Ne ovat saaneet korvata liivin muutaman tunnin ajan tärkeissä menoissani Smile
Jos vielä pari viikkoa malttaisin sairaalasta saatua liiviä pitää. Sitten olisi myös jälkitarkastus. Kai sitten voi alkaa myös urheilla kunnolla?!
Onko hikiliikunnasta kokemuksia muilla leikatuilla?

Aurinkomuori

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 23.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja alati roculis La Huhti 28, 2012 3:02 am

Hb:n lasku? Miksi menee noinkin alas? Kuinka pian normalisoituu? Miten muuten vointi ja ulkoinen olemus muuttunut?

alati roculis

Viestien lukumäärä : 77
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 08.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Huhti 30, 2012 2:35 pm

moikka.. Ei se dreenien poisto sillein kipeetä ottanut vaan tuntu inhottavalta.... Hb on minulla käynyt 93 ja huomaa sen olossakin Razz On mulla muutenkin hutera olo mutta taitaa johtua tästä uudesta elämästä... Poistettiinhan multa niin kauhee määräkin tota roikkoa...... ) kiloa on iso määrä ,,,, mutta niinkuin tuolla aikasemmin kirjotin niin suuri määrä johtu siitä koska mulla roikku jalkojen päällä se pussi =( ikävä kyllä minulla on nyt haava auennut paikka paikoin ja kirurgi sai mun parantuneenkin osan repästyy auki =( oli sitten kovakourainen kun nykäs haavateipin ja siten sai lähemmös 7 centtiä haavaa repästyy auki =( nyt sitä sitten yritetään saada uudestaan kiinni.... Antibioottikuurin ne aloitti vaikka tulehdus arvot oli alle2?? sitä en kyllä ymmärrä...... No kait se olo tästä paranee je toivon mukaan kohta jaksaa lähtee kävelyllekkin.......
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja belly Ke Toukokuu 02, 2012 2:37 pm

No voi harmi. Se antibioottikuuri aloitettiin varmasti ennaltaehkäisevänä, ettei kehity tulehduksia. Mulla on haavatulehdus ja kova antibioottikuuri päällä. Nyt on jo paranemaan päin eikä eritä enää kun yhdestä kohdasta. Kyllä se vie olon heikoksi kun ei haavat parane. Oon sinnikkäästi vaan kävellyt ja yrittänyt olla pirteä.Mutta vasta nyt kun tulehdus alkaa hellittää,olo tuntuu oikeasti paremmalta. Hakasten posto pitäis olla tänään mutta terkkari sano että ei todennäköisesti vielä poista niitä ettei haava vaan repeä. Varmaan ne on mulla vielä juhannuksenakin. Kärsivällisyys on todella koetuksella ja mietin kannattiko tämä leikkaus. Mutta pakko on nyt vaan pitää toivoa yllä, että tämä tästä paranee. Tsemppiä myös sinulle muuminmamman!

belly

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : pohojanmaa
Registration date : 28.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Toukokuu 06, 2012 5:35 pm

Voi että kun mua harmittaa kun tänne ei voi laittaa kuvia...... Sad
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Toukokuu 06, 2012 5:36 pm

Mutta mikä leikkaukseen tulee niin on mennyt yllättävän hyvin.... kipuja on vasemmalla puolella Sad semmosta venyvää kipuja ........
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Toukokuu 07, 2012 2:01 am

Kyllä tänne voi laittaa kuvia. (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Toukokuu 07, 2012 3:40 am

no joo, minä en osannut tota käyttää mutta laitoin ton jälkeen kuvan mun profiiliks Smile ........ siis kuva on otettu mun roikkoleikkauksen jälkeen... mulla poistettiin roikkoa 9 kiloa :O ja se roikko oli siis mun jalkojen päällä Sad
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja Luisfigo Pe Loka 05, 2012 10:39 pm

KELA ei halua maksaa sairauspäivärahaa roikkoleikkauksen sairausajasta. Roikkoleikattu kuitenkin kunnallisesti tammisaaressa. Onko muille käynyt näin? Mitä mun pitää tehdä????

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä after abdominopalstia Empty Vs: Kysymyksiä after abdominopalstia

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa