Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

+5
hansu
Orkidea
Piuku
Soile
suski76
9 posters

Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja suski76 La Helmi 25, 2012 1:47 am

Hei...

olisin kiitollinen, jos mahdollisimman moni leikattu voisi antaa oman henk.kohtaisen kommenttinsa Smile

Moniko on joutunut kokonaan luopumaan lihasta esim. grilliluut, pihvit. Ja kuulemani mukaan monikaan ei voi syödä enää lohta/kirjolohta...miten teillä ????

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja Soile La Helmi 25, 2012 3:07 am

Moi Suski! Tuohon kala-asiaan en osaa sanoa mitään koska itse olen kala-allerginen. Mutta lihaa olen kyllä pystynyt syömään, tänäänkin söin karjalanpaistia soseutettuna, myös kanaa ja possua olen syönyt samalla tavalla soseutettuna ja hyvin pureksittuna.(leikkauksestani on vasta 3-viikkoa). Ei ole minulle tuottanut ainakaan ongelmaa. Tietty aluksi jauheliha on helpointa soseuttaa ja aluksi kehoitetaankin välttämään sitkeää lihaa. Mutta tuo meidän karjalanpaisti oli uunissa ½-päivää ja niin mureaa että hyvin sai soseeksi sen liemen ja perunan kaverina.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja Piuku La Helmi 25, 2012 5:36 am

Mut leikattu 8kk sitten. Mun suurta herkkua oli ennen leikkuuta lohimedaljonki. Ensimmäisen kerran leikkuun jälkeen en sitä enää ole syönyt. Aivan hirvee ellotus ja vastenmielisyys sitä kohtaan tuli. Söin sen kuitenkin kahdessa osassa silloin loppuun. Mutta paneroitu sitruunakala joka on myös lohta, menee edelleen alas. Ja kaiken lainen muukin kala maistuu hyvältä. Kana ja possun liha menee helposti, kunhan vaan on mureeta ja pureksii hyvin. Naudan ja härän liha tökkii ja sulaa huonosti. Se soseuttaminen siinä onkin pääasia, ettei nielaise niitä "pitkiä" lihasäikeitä.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja Orkidea La Helmi 25, 2012 8:59 am

Heippa,

Minut on leikattu noin 5 viikkoa sitten. Ekat viikot söin pelkästään kalaa, kun en kanaa uskaltanut kokeila, kun se on niin kiinteää. Muita lihoja en muutenkaan koskaa syö. Kalat ja kana menee aikas helposti alas, kunhan vaan muistaa syödä hitaasti ja pureskella hyvin. En ole vielä löytänyt minulle sopivia jogurtteja... Kaikki tekee huonoa ja ne on aivan liian makeita! Viilit menee suht helposti alas.
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja hansu La Helmi 25, 2012 3:21 pm

Minut on leikattu kohta 1,5 vuotta sitten. Kaikkea syön nyt entiseen malliin.Itse asiassa olen syönyt koko ajan. Ei rajoitteita leikkauksen suhteen. Runsas määrä sokeria laukaisee dumpingin, sitä välttelen.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja mies47 Pe Elo 16, 2013 2:16 am

Kohta tulee leikkauksen vuosipäivä ja voin todeta samat kommentit kuin Hansu eli kaikkea syön entiseen malliin, tosin vain n. 2dl kerralla. Kesällä tuli syötyä grillimakkaraa ja myös grilliporsasta. Ei ongelmia. Ananas ei aiheuta ongelmia. Eikä edes hiilihapollinen virvoitusjuoma, valitsin tietysti 0 kaloria vaihtoehdon. Tehosekoitin on minullakin kovassa käytössä ja sillä teen melkein ruuasta kuin ruuasta sosemaisempaa.Tuli kokeiltua jopa saunan jälkeen lonkeroa, ja ei ongelmaa, tosin jo 1 kpl vaikuttaa rajusti. Eli imeytyy saman tien verenkiertoon ja sen takia jätin alkoholin kokeilut siihen, enkä suosittele kellekään. Jopa tulisia Tacoja tuli maistettua ja ilman ongelmia. Tämä on tietysti yksilöllistä eli mikä sopii minulle ei sovi kaikille. Pitää alkaa varomaan, ettei paino käänny nousuun, kun kaikki menee. Onneksi tuo uusi maha ei hyväksy kuin pieniä määriä ja onneksi silloin tällöin dumping varoittelee, niin ei totuus unohdu.Smile

mies47

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 31.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja MissOrange Ma Maalis 31, 2014 2:28 am

Missähän vaiheessa sitä  näkkileipää sai ruveta mutustelemaan? Tarpeeksi piti pureskella, että pehmenee jo suussa. Hirveesti tekis mieli, vaikka leikkauksesta ei oo kulunut vielä viikkoakaan.  Wink
MissOrange
MissOrange

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : KUOPIO
Registration date : 03.03.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Maalis 31, 2014 2:47 am

2 vuotta leikkauksesta, periaatteessa voin syödä mitä vaan, mutta usein höttöleipä ja pasta turvottaa mahassa ja aiheuttaa pahaa oloa. Samoin salaatinlehdet tuntuvat ikäviltä. Kuplajuomia ei myöskään tule juotua kauheasti.

Minulle on siis tehty sleeve leikkaus.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja meevin Ke Huhti 02, 2014 10:28 am

4 kk leikkusta ja ihan kaikkea voi (ikävä kyllä) syödä. Yhtään dumppia en ole kokenut ja herkkujakin on mennyt vähän liikaa, siispä paino jumittelee ja laskee tosi hitaasti. Eli tervästäymistä vaaditaan...

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja MissOrange Pe Huhti 04, 2014 5:53 pm

Minulle tehty tuo GBP 25.3 eli vasta viime viikolla. Ja kysymys oli siitä näkkileivästä, että saiko sitä ruveta syömään heti vai sen kuukauden kuluttua vasta kun muitakin "normaaleja" ruokia?  Rolling Eyes 
MissOrange
MissOrange

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : KUOPIO
Registration date : 03.03.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja hansu La Huhti 05, 2014 2:07 pm

Siitä näkkäristä on monia eri ohjeita. Siinä on ns.pitkää kuitua, joka voi tuketa/jäädä tuoreisiin saumoihin kiinni. Toiset saavat leikkaavalta luvan syödä ja toiset ohjeistetaan odottamaan kuukauden ajan. En tiedä , onko oikeaa vastausta olemassa. Tuo on yksi palstan "kinastelluimmista" osioista.

Jos tuossa vaiheessa itse kokoeilisin, niin aloittaisin hyvin pureskellusta hapankorpusta. Minä tosin pidin 2vk soseruokaa ja sit 2 viikkoa pehmeetä ruokaa ja sit vasta niitä kiinteämpiä... Mun leikkauksesta on jo yli kolme vuotta ja säännöt/ohjeet elää koko ajan.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen? Empty Vs: sopivat ruoka-aineet leikkuun jälkeen?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa