Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Inhimillinen tekijä

+10
Heluna
ritu
2FatToFly
Wee2be
Kimby
Anna
Nana
tigertytto
Sarppa
Möhköfantti
14 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Ma Tammi 31, 2011 12:22 am

Tv2 klo 21.00

sunnuntai 30.1

Vaikeat kilot. Miten elämä muuttuu, kun paino tippuu rajusti? Sari Valton vieraina lihavuusleikkauksessa käynyt Jaana Suvisilta, armottomalla nälkäkuurilla kutistunut Ari Elomaa sekä professori Aila Rissanen.
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Sarppa Ma Tammi 31, 2011 1:16 am

Kiva, kiitti kun muistutit! Very Happy
Sarppa
Sarppa

Viestien lukumäärä : 38
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 16.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Tammi 31, 2011 1:18 am

Juu mullekkin täti soitteli jo ja ilmoitti ohjelmasta Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Ma Tammi 31, 2011 2:18 am

mun piti laittaa itelle ihan muistutus puhelimeen et muistan kattoo varmasti Very Happy
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Nana Ma Tammi 31, 2011 2:25 am

Kiitos kun kerroit, pitää katsoa! Smile
Nana
Nana

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Tku
Registration date : 12.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Anna Ma Tammi 31, 2011 2:49 am

Kiitos vinkistä!!

Anna

Viestien lukumäärä : 39
Ikä : 38
Paikkakunta : Valkeakoski
Registration date : 21.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Tammi 31, 2011 3:54 am

Paras näkemäni ohjelma tästä aiheesta, ja aika paljon näitä amerikan ja brittien kohudokumenttejä olen nähnyt.

Kerrankin käsiteltiin asiaa siitä mistä se lähtee ja johtuu. Kaikkimullehetinyt-henkilöt kannatta katsoa ajatuksella läpi ennenkuin tilaavat Tallinaan leikkausajan. Tätä asiaa pitää funtsia jotta leikkauksesta olisi jotain hyötyäkin pitkässä juoksussa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Ma Tammi 31, 2011 4:00 am

Kimby: Samaa mieltä olen, kyllä itellekki on hyvää tehnyt tää odottelu et on sinut asian kans ja uusi elämä alulla -18 kg ja kieltämättä välillä ottaa myös päähän tää oottelu:D
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Wee2be Ma Tammi 31, 2011 5:57 am

Asiaa oli Smile

Mutta mitä tulee tuohon, että odottelu on pelkästään hyväksi tätä asiaaa tehtäessä en voi yhtyä. Itse olisin tullut hulluksi, jos en olisi saanut vauhdilla asioita eteenpäin kun olin päätökseni tehnyt että leikkaaukseen menen jos vain kriteereihin sovin ja muutenkin olen kelpoinen. Toki joillekin se työstäminen voi olla hyvä istuttaa jopa vuosiin..

Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 42
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Tammi 31, 2011 6:21 am

Kysehän ei ole leikkauspäätöksen työstämisestä, vaan menneisyyden työstäminen ja sen ymmärtäminen jotta voi tulevaisuudessa tehdä asiat toisin. Muuten mikään ei estä palaamasta takaisin vanhoihin kuvioihin. Kärsimättömyys kuuluu prosessiin ja se harjoittaa tulevaa varten, sillä kärsivällisyyttä tässä hommassa tarvitaan jotta homma olisi pysyvällä pohjalla, aivan kuten ohjelmassa todettiin.

Kukaan ei ole tiettävästi hulluksi tullut odottelusta, mutta hulluksi voi tulla jos odotukset ovat epärealistiset, ja laihdutusprojekti, ja sen kautta koko elämä kaatuu niskaan. Näin oli mulle käydä ekalla kierroksella kun laihdutin 70 kg 6 kuukaudessa ja turposin sen jälkeen takaisin yhtä nopeasti. Nyt ymmärrän että se oli mulle välttämätön kokemus jotta voisin ymmärtää monia asioita itsestäni, ja tehdä ne toisin tuleivaisuudessa. Onneksi tuo tapahtui ennen leikkausta koska nyt mulla on leikkaus avittamassa loppuelämän. Toista leikkausta ei saa edes rahalla.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ma Tammi 31, 2011 7:11 am

Tuleeko tuo ohjelma uusintana jossain vaiheessa?

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Tammi 31, 2011 8:47 am

Nyt tuo on ilmestynyt areenalle:

http://areena.yle.fi/video/1653861
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja ritu Ma Tammi 31, 2011 2:08 pm

Ihan hyvä ohjelma ja siinä se leikattu puhui asiaa että jokaisen pitää työstää asioita ja hyvin , sen takia tämä reilun vuoden odotus kyllä on ihan hyvä että saa ajatukset kohdalleen muuten hänen puheensa oli kuin oppikirjasta suoraan tempaistu ja sitähän tämä leikatttu ei missään nimessä ole muutaman kuukauden kuluttua leikkauksesta vaan jokainen tekee omat rutiininsa ja kamppailee tämän projektin kanssa niillä työkaluilla jotka on saanut.
Itse tykkäsin Ari Elomaan puheista ja täytyy myöntää että jokainen saa mitä itse kovasti haluaa vaikka 135kg painonpudotuksen ilman mitään vippaskonsteja niinkuin hän oli tehnyt.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Heluna Ma Tammi 31, 2011 4:43 pm

Minustakin ihan ok ohjelma mutta jotenkin jäi vajaaksi koko aihe kokonaisuudessaan sillä siinä ei puhuttu tosiaan ajasta ja niistä taisteluista mitä ylipainoinen joutuu nimenomaan lääkäreissä käymään vakuuttaakseen että on ihminen ja tosiaan tarvitsee apua. Minulla onneksi ei kauan mennyt kun pääsin "systeemin" läpi ja olen mitä onnellisin ja tosiaan jouduin miettimään leikkausasian tosi juuria myöten mutta kun on lukenut joitain "taisteluita" mitä ihmiset on joutuneen ja joutuu käymään henkisesti ja jopa fyysisesti yhteiskunnassa ja julkisessa sairaanhoidossa niin pahalle tuntuu että miksi asia on niin samperin vaikeaksi tehty. Uskon että jokainen joka ylipainosta kärsii enempi tai vähempi on varmasti demoninsa kanssa taistellut ja ymmärtää ettei taikoja voi leikkaus tehdä vaan se on suuri APU ylipainoon.toivottavasti ette ymmärrä pointtia väärin eli pointti on leikkaukseen pääsy pitäisi olla apu eikä vaan yksi syy lisää ylipainoisten kiusaamiseen. Lääkäreitä pitäisi kouluttaa nyt enemmän kuin koskaan hienotunteisuuteen ja ymmärtämään leikkauksen hyödyt. Kuten Jaana ohjelmassa sanoi meistä on enemmän hyötyä yhteiskunnalle ja muille kun olemme terveitä ja hyvinvoivia henkisesti ja ruumillisesti. Hups taisin innostua=) ja romaanihan tästä melkein tuli mutta me ollaan kaikki kauniita ja ihmisiä oli kiloja tai ei=D flower

hyvää kevään odotusta ja tsemppii leikkausta odottaville tai sitä harkitseville ja kaikille jo leikatuille cheers

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 48
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 19.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Tammi 31, 2011 7:33 pm

Katsoin ohjelman areenalta ja eniten jäi mieleen Arin kommentti, että pitää vain uskoa itseensä ja luottaa siihen että pystyy laihduttamaan. Olen viimeiset viikot kamppaillut tämän asian kanssa, joten siksi kai minuun iski se ajatus niin hyvin. Näillä leikkauspalstoilla tulee myös sokeaksi itselleen, kun vartailee itseään muiden tuloksiin. Uskon nyt entistä varmemmin että tulen laihtumaan ja pääsen lähelle normaalipainoa. En halua tyytyä esim 95kg. Haluan päästä lähelle 70. Olen jo 36kg selättänyt, joten kyllähän mä tämän leikkauksen avulla selätän toisen mokoman. Pelolla katselen muiden tuloksia ja luen todennäköisyyksiä mihin painoon voin päästä. Mulle ei riitä leikkauksen jälkeen 20kg...

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Mertsi Pe Helmi 04, 2011 4:33 am

Tympeetä ritulta alkaa kommetoida jonkun koulutuksesta kun mistään et sitä itse voi tietää eikä jonkun kokemuksistakaan.
Kait voi olla niin että joku puhuu viksusti muutenkin.
ritulla näyttää foorumilla olevan muutenkin sellanen asenne että tietää enemmän kun muut. Ikäviä pointteja sun kirjotuksissa. ei ne ainakaan tuota tsemppiä.

Arin hulluus teki vaikutuksen mut ihan tervettä ei tollanen voi olla. En mä ainakaan haluis itkeä yökaudet ja huutaa pahaaoloa pois.
Nää oli aika hyvät esimerkit ja kumpikin vähän niin kun ääripäistä.

Mertsi

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 04.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Kelsius Pe Helmi 04, 2011 9:29 pm

Tämä professori Aila Rissanen vaikutti osaavalta ihmiseltä. Löysin kirjan, jonka tekemiseen hän on osallistunut. Kirja on nimeltään "Lihavuus". Ei löytynyt Lahden kirjastosta, mutta löytyi Book plussasta. Laitoin tilaukseen. Kallis (n. 65 €), mutta ammattikirjallisuutta lääkäreille ym. Olenhan minäkin tavallaan itseoppinut lihavuuden ammattilainen. Very Happy

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja ritu Ke Helmi 09, 2011 5:48 pm

Vastaus Mertsille: enhän minä ole kirjoittanut missään muistaakseni kenenkään koulutuksesta.
Ja siitä että ritulla on asenne että tietää enemmän kuin muut niin ei sitä tiedä mitä se on oppinut kantapäänkautta ja ennenkaikkea ottanut asiasta selvää ja se ei ole ihan vähän se Wink Wink Wink jos on hengestään tämän leikkauksen jälkeen taistellut niin on pakoitettu ottamaan selvää ja suhtautumaan erittäin suurella varovaisuudella koko leikkaukseen, toivottavasti kukaan ei joudu samaa kokemaan mitä koin loppuvuodesta 2009 sairaalassa.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Helmi 09, 2011 7:26 pm

Ongelma taita olla se että ritu kirjoittaa Savoksi ja vielä ilman pisteitä. Välillä on oikeasti minunkin vaikeata ymmärtää sanomaa kirjoittajan tarkoittamalla tavalla.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja ritu Ke Helmi 09, 2011 7:31 pm

Kimby Wink Jokainen tallaa tavallaan Wink Wink Wink Antaa kaikkien kukkien kukkia myös tälläisen maalaistollon Wink Wink Wink

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Helmi 09, 2011 7:38 pm

En minä olekaan mitään kukkia kieltämässä, vaan selvensin että ongelma on se että lukija usein ymmärtää tekstisi eri tavalla kuin sinä itse. Siitä sitten syntyy tämänkaltaisia ongelmia.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Mertsi To Helmi 10, 2011 5:18 am

Alla ritun lainaus:
"Ihan hyvä ohjelma ja siinä se leikattu puhui asiaa että jokaisen pitää työstää asioita ja hyvin , sen takia tämä reilun vuoden odotus kyllä on ihan hyvä että saa ajatukset kohdalleen muuten hänen puheensa oli kuin oppikirjasta suoraan tempaistu ja sitähän tämä leikatttu ei missään nimessä ole muutaman kuukauden kuluttua leikkauksesta vaan jokainen tekee omat rutiininsa ja kamppailee tämän projektin kanssa niillä työkaluilla jotka on saanut."

Musta tossa on ihan selvästi puhuttu sen leikatun oppikirjaosaamisesta eli siis koulutuksesta. Enkä voi mitekään ymmärtää,että ritu arvostelee ylipäänsä kenenkään osaamista tai kokemuksia leikkauksen jälkeisestä olemisesta.
Ja toi 2009 vuoteen vetoaminen on täysin vanha juttu jo. Nyt eletään vuotta 2011, eiks jo pitäisi ajatella tätä päivää ja tulevaakin.

Mertsi

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 04.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja ritu To Helmi 10, 2011 2:36 pm

Vastaus Mertsille
-Ensin onko sinut jo leikattu
-Oletko saanut leikkausta koskevat kirjalliset materiaalit, siinähän lukee että leikkauksen jälkeen pitää syödä 6-8kertaa päivässä ja 1-2dl kerralla sekä leikkauksen jälkeen ravitsemus terapeutti antaa sulle lappusen missä sanotaan mitä pitäisi syödä ja juoda (TÄMÄ TARKOITTAA ETTÄ OPPIKIRJASTA TEMPAISTUA EIKÄ KOULUTUSTA, Tietysti voihan hän olla opiskellutkin alaa en tiedä kun en tunne häntä).
Muutta ei se sitä ole jokainen syö mitä pystyy ja maistuu ja vuosien kuluessa kaikki muuttuu.

Ja ei se vuosi 2009 ole taakse jäänyttäelämää MINULLE se on läsnä joka makakipu kerta, On käsky hakeutua sairaalaan kun tulee mahakipua ja siellä tehtävä AINA ct-kuvaus ettei sama vaiva uusiudu.

Ja vielä lisäyksenä
Näistä leikkauksista annetaan liian ruusunpunaisia tietoja tiedoitusvälineissä, mutta eihän se kerro tosiasioita tiedoitusvälineille jolla on jotain mennyt pieleen varsinkaan joka on jo päässyt haudanlepoon.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja tigertytto To Helmi 10, 2011 5:06 pm

Tarkoitatko ritu että tästä leikkauksesta on enemmänkin harmia ihmisille kuin hyötyä?eli ettei kerrota tarpeeksi huonoista puolista?
tai että vaietaan komblikaattioista?tai jos on kuollut tähän leikkaukseen? scratch
ymmärrän kyllä sun negatiivisen suhtautumisen jos/kun olet joutunut taistelemaan hengestäsi Sad Mikä komblikaattio sinulle muuten tulikaan?En muista enää vaikka varmasti olen siitä lukenutkin.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja ritu To Helmi 10, 2011 5:42 pm

Tigertyttö
En tarkoita että tästä leikkauksesta olisi enemmän harmia kuin hyötyä, tästä on hyötyä ja tämä auttaa taistelemaan sairaaloista ylipainoa vastaan mutta täytyy tiedostaa mihin on ryhtymässä ja mitä leikkaus tuo tullessaan.

Eikä minun suhtautuminen ole nekatiivinen vaan tämä on antanut mulle uuden elämän (ja antaa muillekkin jotka pääsevät tähän leikkaukseen) sekä mahdollisuuden siihen että minulle on voitu tehdä molempien lonkkien tekonivel leikkaus (yli 200kg painavalle ei tekonivel leikkauksia tehdä) ja pystyn nyt kävelemään mitä en pystynyt ennen leikkauksia tekemään (GBPleikkaus ja kaksi komplikaatio leikkausta)

Ei sinun Tigertyttö kannata miettiä mahdollisia komplikaatioita ne tulee jos on tullakseen onneksi kuitenkin harvoille tule ja nauti siitä kun ajallasi pääset leikkaukseen.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Inhimillinen tekijä Empty Vs: Inhimillinen tekijä

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa