Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

+10
Tantta
Kimby
ritu
Laihduttava
Adele
Gilraen84
Megamisu
Möhköfantti
tigertytto
Niinuli
14 posters

Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Niinuli Ti Tammi 18, 2011 2:18 pm

Niinuli
Niinuli

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Vaasa
Registration date : 28.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Tammi 18, 2011 2:36 pm

No johan oli uskomaton juttu confused
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Niinuli Ti Tammi 18, 2011 2:43 pm

Olisko potilaassa vikaa?!
Niinuli
Niinuli

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Vaasa
Registration date : 28.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Ti Tammi 18, 2011 5:43 pm

Että silleen...
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Tammi 18, 2011 10:01 pm

Ninnuli...niiin luulenettä on..eihän tollanen voi olla muuten totta pale
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Megamisu Ke Tammi 19, 2011 12:18 am

Jep, jep. Enpä ihan yks kantaan usko että tosta noin vaan mennään laihdutusleikkaukseen, tietämättä siitä.

Megamisu

Viestien lukumäärä : 87
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 23.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ke Tammi 19, 2011 12:22 am

Kannattais selvittää tommoset lyhenteet joiden merkitystä ei tiedä...ja taitaa olla aika ainutkertainen juttu tuo kyseinen ainakin suomessa...ja jos ruokavaliota ei ollu noudatettu niin en ihmettele komplikaatioita, jos maksa ollut hankalasti tiellä leikkauksessa...miten potilasta ei muka ole punnittu leikkausaamuna ja havaittu sitä ettei hänen paino ole tippunut toivotulla tavalla tms...ja miten häneltä ei muka ole ennen leikkausta varmistettu, että hän on tulossa lihavuusleikkaukseen, kun mun piti täyttää lomake, että tiedän riskit ja olen silti halukas toimenpiteeseen...
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Niinuli Ke Tammi 19, 2011 1:20 am

Harmi ku tässä jutussa ei näy leikanneen lääkärin Victorzonin vastausta joka on itse lehdessä.
Niinuli
Niinuli

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Vaasa
Registration date : 28.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Adele Ke Tammi 19, 2011 3:04 am

Haloo!!
Itse ainakin ihmettelen suuresti lehden juttua, toisessa paikallisessa lehdessä oli pidempi juttu! Sílti jutussa kuulemma mainittiin, et Vaasassa tehty ko. leikkauksia 771 kappaletta, 6 komplikaatiota ja 1 kuollut.
Itse jännitin hulluna leikkausta ja pelkäsin, mut tässä ollaan hyvin voivana...leikkaus tehtiin 2.joulukuuta Vaasassa...Ja siellä on aivan mahtava henkilökunta, muuta en voi sanoa!!
Omasta puolestani en voi kuin suositella Very Happy

Adele

Adele

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 28.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Niinuli Ke Tammi 19, 2011 2:21 pm

Kiitos Adele kiva kuulla että voit hyvin ja olit tyytyväinen -juuri tuota kaipasinkin kun itse olen menossa 2.2. VKS:n! Nämä jutut ei mua saa päätä kääntämään jos se on mun kohtalo niin sitten on...lihavana kuolen kumminki pian näihin tauteihin;o)
Niinuli
Niinuli

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Vaasa
Registration date : 28.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ke Tammi 19, 2011 2:54 pm

Minä en kyllä oikein tätä juttua niele. Missään sairaalassa ei koskaan tehdä leikkausta, ilman että potilas on perillä siitä mitä tehdään. Edellyttäen siis, että potilas on täysjärkinen ja tajuissaan.
Laihdutusleikkauksiinkin kuuluu niin perusteelliset esitutkimukset ja haastattelut, että en missään nimessä usko, että KUKAAN voisi leikkaukseen saakka selviytyä ilman, että tietäisi mihin on menossa. Tai sitten on tosiaan ymmärtämyksessä jotain pahasti vialla.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ke Tammi 19, 2011 4:27 pm

Laihduttava: Itse terveydenhoitoalan opiskelijana olen kanssasi aivan samoilla linjoilla. Multa ainakin aamulla vielä kysyttiin, että olenhan tulossa GBP-leikkaukseen ja sitten halusivat multa vielä kirjallisen suostumuksen ja kävivät leikkauksen vielä kertaalleen läpi. Ihmettelen miksi vaasassa ei muka toimittaisi näin. Joko potilas ei ole lukenut saamiaan papereita ja on vaan huiskaissut nimensä niihin niin silti kait joku sanallinen viesti olisi pitänyt mennä perille. Tosin mieshän sanoo, ettei ollut ymmärtänyt kirjainyhdistelmää, no voi hyvänen aika, silloin kannattaa aukaista se suu ja kysyä, että mitäs tämä muuten meinaa...aivan käsittämätön tarina, en voi kuin ihmetellä suureen ääneen!
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja ritu Ke Tammi 19, 2011 5:40 pm

Juttu oli aivan ihmeellinen ja varmaan voi joku olla tietämätön mitä tehdään jos sairaalassa luulevat että leikattava tietää mitä tehdään niin ei ne siitä isommasti kerro ainakin oma kokemukseni mukaan näin on sillä minut leikattiin kuusikertaa vuoden sisällä ja yhtenkään leikkauslupaan en nimeäni ole laittanut sitä oon ihmetellyt itsekkin ja ennen yhtä leikkuuta olin niin kipulääkkeistä sekaisin että en muuta leikkuriin mennessä ymmärtänyt kuin sen että jos ei silloin yöllä leikata niin en elä aamuun näin ainakin kirurki sanoi eikä ollut harmaata aavistusta mitä ne mahassa tekee mutta senhän sain kyllä seuraavana aamuna kuulla.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Tammi 19, 2011 7:22 pm

Tuo nimi paperiin on vain yksityisten varmistus siitä etteivät ole vastuussa mistään. Kunnallisella puolella ei mitään nimiä laiteta mihinkään paperiin jos on vain leikkaukseen menossa. Mä laitoin kyllä nimen paperiin mutta se oli tutkimuspaperi (Sleeve vs. GBP). Muistan että lekuri vielä hoputteli että jokos se nimi on paperissa, niin ilmoitin hänelle että mulla on tapana lukea läpi ennenkuin laitan nimen paperiin. Ilmeisesti moni kirjoittaa nimensä mihin vaan katsomattakin. 8 polvileikkaustakin on tehty kunnallisesti ilman nimiä missään paperissa.

Media-alaa jonkun verran tuntien, en nyt tuostakaan rupeaisi voivottelemaan sen suuremmin. Kukaanhan ei nyt oikeasti tiedä mitä on tapahtunut. Se etä jossain nettitekstissä jotain lukee, ei tee siitä absoluuttista totuutta. Nykyään media kirjoittaa niin paljon suoranaista paskaa ettei ole tosikaan.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Tammi 19, 2011 7:57 pm

Joku tassa nyt ei ole ihan oikein. Multa ainakin kysyttiin sairaalaan sisaankirjoittautuesssa ensimmaisen kerran mihin leikkaukseen tulen ja viimeinen kerta kun sita tiedusteltiin oli just ennenkuin mut karrattiin sisaan leikkaussaliin. Sitten jo tapasin oman kirurgin, joka hankin viela kertasi, etta nainhan me ollaan sovittu ja kertoi mita nyt sitten tapahtuu.
Tietamatta todellakaan mita kyseisessa tapauksessa oikeasti on tapahtunut, olisin kylla taipuvainen sanomaan, etta ihme potilas, joka ei ota selville mihin leikkaukseen on tulossa. Ihan kuin teuraaksi olisi viety. Jos ei ymmarra, niin on syyta kysya ja kysya, niin kauan etta ymmartaa. Omasta kropastahan on kysymys.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Tammi 19, 2011 9:01 pm

Minä uskon tuohon median paskaan..eli että se on taas joku tyyliin seitsemänpäivää lehden paska juttu Evil or Very Mad
Ei kukaan voi olla niiin tampio että ei edes itse tiedä mihin leikkaukseen on menossa Shocked
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Tammi 20, 2011 2:32 am

Mitähän se lääkäri Victorzon vastasi lehdessä? Olisi kiva tietää, hän oli juuri se kun hylkäsi minun leikkaukseni.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Minttu33 Pe Tammi 21, 2011 8:35 pm

On se kyllä outoa jos potilas eikä muutkaan tiedä mikä leikkaus on kyseessä?? Onkohan kyseessä yrittää mustanmaalata median taholta sairaalan mainetta?

Kyllä suu pitää saada auki ja kysyä jos on epävarma asiasta ettei turhia leikkauksia tehdä. Ihmetyttää koko asia. Kyllä normaalisti jos laihdutusleikkaikseen menee niin on paljon tutkimuksia ja painoa seurataan ja dietti ennen sitä.

Itse en pelkää leikkausta lainkaan. Se on minulle pelastus tästä paino-ongelmasta, joka on kestänyt aikuisikäni. Jos kuolen niin ainakin olen yrittänyt saada uuden mahdollisuuden uuteen alkuun. Very Happy
Minttu33
Minttu33

Viestien lukumäärä : 125
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 08.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Minnie To Maalis 17, 2011 4:56 pm

Huh, aivan sairas juttu. Aika vaikea uskoa, että näin olis käynyt. Mutta joo, muakin kiinnostaisi mitä Victorzon on asiaan sanonut, muistaako kukaan jutun lukenut edes suurinpiirtein miten hänen puolensa tarinasta meni?
Minnie
Minnie

Viestien lukumäärä : 57
Paikkakunta : :)
Registration date : 15.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja 2FatToFly To Maalis 17, 2011 8:05 pm

Muakin kiinnostaisi lääkärin vastaus.

Mitä tää kirjainyhdisteltmä muuten tarkoittaa LRYGB ??

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Minnie To Maalis 17, 2011 8:47 pm

Löysin googlesta tän laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass (LRYGB). Eli pidempi nimi vaan tuolle meidän GBP leikkaukselle Smile Suomennettuna suurin piirtein vatsaontelon tähystyksellä tehtävä vatsalaukun ohitusleikkaus.
Minnie
Minnie

Viestien lukumäärä : 57
Paikkakunta : :)
Registration date : 15.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011 Empty Vs: Jos ei kaikki menekään niinkuin "Strömsössä" juttu Pohjalaisesta 17.1.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa